|
|
................... |
|
................... |
GELENEKSEL
MALTEPE KÜLTÜR - EĞLENCE GECESİ |
Kafdağı
Sayı: 2,
Yıl:1987
|
|
|
|
................... |
|
................... |
Büyük şehir yaşantısının getirdiği
güçlüklerden biri, belki de en önemlisi birbiriyle iletişimi
kurabilecek ortamların yaratılmasında çekilen güçlük olsa gerekir.
Zaman yetersizliği, ekonomik sorunlar, ulaşım güçlüğü, günlük
hayatın getirdiği stresler, gittikçe birbirinden kopan,
yabancılaşan insanların çoğalmasına neden olmakta. İşte bu tür sorunların biraz, olsun
giderilmesi, yani bir gereksinimden dolayı, dernek üyelerinin ve
hemşehrilerimizin katılımı ve desteğiyle, her ayın ilk cuma günü
Maltepe Düğün Salonu'nda düzenlenen eğlence geceleri,
gelenekselleşmiş ve sağlıklı ilişkilerin kurulabilmesi için
gerekli olan beraber eğlenebilmeyi de getirmiştir.
Şubat 1987'deki Maltepe Gecesi'nden sonra, yine en son böyle bir
geceyi dernek üyeleri ve konukları ile birlikte 6 Mart 1987'de
gerçekleştirdik. Dergimizin basım aşamasında gecikmesi ise iki
geceyi birlikte haberleştirmek zorunluluğunu doğurdu.
Akordeon'dan çıkan müzik eşliğinde Wuıg (Wuıc) ile başlayıp Kafe,
Şeşen, Leperuş gibi yerel oyunlarımızla devam eden açılış düğünü
Maltepe Geceleri için alışılmış bir görüntü. Bizi sevindiren bir
diğer görüntü ise büyüklerimizin de bu gecelere gün geçtikçe artan
bir ilgi göstermesi.
Tiyatro Grubu her iki geceye de çalışmalarıyla katıldılar. İlk
oyun Samet'ın yazdığı "Kimdi O Adam" adlı oyundu. Ve yine aynı
gecede ünlü Sovyet Yazarı Anton Çehov'un küçük bir oyunu"
Sayfiye'de Yaz"ı da izleme olanağı bulduk. Necla Okyay, Çehov'u
tanıttığı kısa konuşmasında "Sizlere ilk kez direk kendi
kültürümüzle ilgili olmayan bir oyun sergileyeceğiz. Bilindiği
gibi her kültür, kendi kültürel ilişkilerinin yanı sıra evrensel
yani evrenin tüm olay ve olguları arasındaki zorunlu ilişkileri de
yaşamak zorundadır." diyordu.
Tiyatro çalışanları Mart Maltepe Gecesine Necla Okyay'ın yazdığı
"Görüntüler" adlı oyunda katıldı. Sunucu ile yazdığı oyun ve
Tiyatro Grubu adına yaptığı kısa söyleşide Okyay, malzeme ve
eleman açısından yetersiz olduklarını ve yazdığı oyunda farklı
kültürlerde yetişmiş iki insanın evlilik gibi toplumun en küçük
biriminde karşılaştıkları uyumsuzlukları dile getirmeye
çalıştığını söyledi. Salonun tiyatro oyunlarının sergilenmesi
açısından elverişsiz ve ses düzeninin yeterli olmamasına rağmen
oyuncuların ciddi tutumları ve tüm oyunculuk yeteneklerini
göstermelerindeki ustalık söz edilmeye değerdi.
Yaklaşık iki aylık yoğun çalışma döneminden sonra müzik grubunu
Mart Maltepe Gecesinde dinledik. Grup adına yaptığı konuşmasında
Osman Özen, yetişmiş eleman ve enstrüman sorunları olduğunu,
amaçlarının ileride çalışacak olanlara doküman bırakabilmek ve
Kuzey Kafkasya Halk Oyunları Ekibine çoksesli bir müzikle eşlik
edebilmek olduğunu belirtip, Enstrüman olarak Akordeon, Gitar,
flüt, mandolin, doli ve pğheçıç (Kafkas ritmsazı) kullanıldığı
dinleti güzeldi. Güzel olduğu kadarda Ankara'nın soğuk ve karlı
bir gecesinde sımsıcak duygular yaşattı bize.
Üyelerimizin de hoş görüsüne sığınarak böyle bir gecenin
düzenlenmesinde aksaklıkların olmasını doğal karşılıyoruz. Daha
iyisini tüm üyelerimizden çalışmalara katılmaları ile yapmak ise
amacımız, yeni bir Maltepe Gecesi'nde yine hep beraber olalım. |
|
|
|
|
|
|
|