...................
...................
ODATV GAZETESİ’NİN ‘’ÇERKESLER PARTİ KURUYOR’’ HABERİNE OKUYUCU YORUMLARI

Haber Merkezi
Odatv Gazetesi, 22 Kasım 2013

                         
 
...................
...................

NOT: Aşağıdaki yorumların redakteleri CC tarafından yapılmıştır. Büyük harfle yazılmış sözcükler, küçük harfe dönüştürülüp Bold (Koyu) haline getirilmiştir.



Misafir
2013-11-21 11:14:21
Bende Bulgaristan’dan göç eden Avar Türkleri için parti kuruyorum. :)



Aydınlık
2013-11-21 11:21:37

Etnik kimlik kullanılarak yapılan "siyaset", emperyalist siyasetin aleti olmaktır. Sadece Yugoslavya'yı hatırlamak bile yeterlidir. Bu tarz "siyaset"in ne olduğunu da en iyi Boşnaklar bilir...




Murat
2013-11-21 11:27:13
Gökmen Karadağ ve Fuat Doğru’dur fikir babaları!




Tece
2013-11-21 11:34:17
Hep birlikte yapın bakalım ülkenin içine, inceldiği yerden kopsun, tarih tekrardan ibarettir. Bir Kurtuluş Savaşı daha veririz olur biter.




Memduh
2013-11-21 11:39:45
'Sınıf kimliğinin inkarı' bütün alçaklıkların başlama noktasıdır! Hiç bir etnisitenin tarihimize sokuşturabileceği, satılmaya açık sermaye soytarılğı kadar bu ülkenin 'dış düşmanını' gereksizleştiren bir 'geçmiş tehdidi' memleketini satacak boyutta yabancı kucaklamarın kahpeliklerini üretememiştir! Hiçbir 'etnik' yapının kendi başına 'belirli bir kanı'ndan bahsedilemiyeceği bir 'kavcimler kapısı' bölgede, emperyalist çakalların hizmetine satılmadan başka kimlikler devşirilemez! Türkiye 'kültür' toplaması olduğunu söyleyerek,her tür karanlık tohuma nadas toprağı bir ülke yaratmasını, hangi 'sınıf alçaklığının baniliğini yüklenerek bugünlere gelebilmişse, hep hesaplaşılamayan sermaye çakallarının işbirlikçi sınıfsallıklarından üreyen etnisiter ve yobaz damarlara duyduğu sefil ihtiyaçtan kaçınamıyacağı bir gerçek olduğunu, memleketin solcuları söyleye söyleye övlmüyorlar mı? Bu ülke için tek gerçek bir tespit olarak! 'Sınıfsız’ sapsız bir 'imtiyaz' bu tophlumun namusuna tecavüz ortaklığıdır tüm süfli soysuzlarıyla, her karanlık köşeden çıkanr bu yaratıklmarın 'rahimini' kurutmaktan başka kurtuluşu yoktur insan kalmanın.




Turkcu

2013-11-21 11:47:49

Sevindirici gelişme, nasılsa Türk milletini imha hareketi başladı, bari herkes safını belli etsin. Herkes kendi etnik kökenine göre oy versin. Türkler o zaman aklını başına alacak ve Türk partisi eze eze iktidar olacaktır. Tanrı Türk’ü korusun ve yüceltsin.




Ali Çavuş

2013-11-21 11:52:41

Danalar kararlı. Kasabın bıçağının ne kadar keskin olduğunu illa ki test edecekler.



C.Y.

2013-11-21 11:55:57

Türkiye’de yaşayan Çeçenlerin parti kurmaları onlarıin en doğal demokratik haklarıdır. Sizi devamlı azınlıklar konusunda milliyetçilik ırkçılıkla ve sövenizm ile eleştirdiğimde siz kişisel olarak alınıyorsunuz. Azınlıklara karşı yazdığınız her yazıyı miliyetçilik ve ırkçılık anlayışı ile yazdığınız için bu kapıya çıkıyorsunuz. Şunun altını çizerek söylüyorum ki ve siz bir gün aınlıklar konusunda daha tutarlı ve doğru yaklaşacaksınızdır. Türkiye toplumunun çok uluslu bir yapısı olduğu gerçeği hiçbir zaman gözden kaçırılamaz. Türkiye’de yaşayan azınlık halklar da demokrasinin ve sivil toplumların bir parçası olarak varlığından söz ettirmelidir. ‘’Kürtler hak veriliyor ve bizlerde verilsin’’ ikilimi ile hiç bir zaman karşı karşıya olmamalıdır.

Azınlıklarında siyasi partilerini kurup ve parlamantoda kendilerini temsil etmeleri çok doğaldır. Bulgaristan’da yaşayan Türk azınlık yıllar sonra parti grup ve bu gün kalisyon ortağı olmuşlardır. Türkiye’de demokratlaşma ve sivil toplum anlayışı kabul gördükçe azınlıklar da o derece kendi kimligine sahip çıkabilirler. Barış içinde yaşamanın yolu tüm hakların demokratik hakları verildiği sürece olacaktır. Türkiye toplumunun yapısı buna uygun.  Bu gerçeği göz ardı ettiğimiz sürece barış içinde bir arada yaşamayı hayata geçiremeyiz. Yıllarca Türkiye’de tek Türk hakim ulus anlayışı ile haraket edilmiştir. Vatan bölüncek ve bölücüler gibi devamlı korku ile yaşanmıştır. Korkunun ecele hic faydası yoktur. Vatanı hiç kimse bölmek istemedigi gibi barış içinde, eşit şartlar altında ezilmeden horlanmadan birlikte yaşamak isteniliyor. Bugün Avrupa ülkeklerinde yaşayan çok sayıda göçmen azınlıkların partileri parlamantolarda temsil ediliyor. Göçmen azınlığın Avrupa’daki yaşam süreci 50 yıl. Almanya’da Kiel bölgesinde yaşayan 1.5 milyon Danimarkalı azınlık yıllardır parlamantoda yüzde beş oran ile kendilerini temsil ediyor.

Çeçenlerden sonra başka azınlıklar siyasi parti kurup ve parlamatoya girmek istedi diyebilirler. Türkiye’deki bu mozayik yapıyı hiçbir zaman görmezlikten gelemeyiz. Bunlar bizim zenginliklerimiz ve bu zenginliklerimizde kendi demokratik hakları ile ezilmeden, horlanmadan kendilerini hayatın tüm yerinde kendi öz kimlikleri ile temsil etmelidirler.




Toganfarkli

2013-11-21 11:59:51

Burada bir tek biz Türkleri unutmuşsunuz. Biz de Türk Partisi kuralım. Ne iktidar, ne muhalif bizi korumuyor.




Neverwhere

2013-11-21 12:04:59

Sistem böyle işlemiyor ama beyler... Önce silahlanıp dağa çıkmanız, sonra asker, sivil, kadın, çocuk, yaşlı demeden öldürmeniz gerekiyor. Tayyip abiniz daha sonra gerekeni yapacaktır. Laz kardeşlerimizi de sahnede görmek istiyoruz. Yoksa onlar anadillerini konuşmak istemiyorlar mı? Sahi yahu? Onları asimile etmedik mi biz?




Eser Kaya

2013-11-21 12:20:53

% 10 baraj varken bu gibi tüm girişimler AKP’ye yarıyor... AKP aynı oy sayısı ile % 60’a gider... Matematik bilmeyen ülke hala bunu anlayamadı...



Umut
2013-11-21 12:27:00
Sanki Türkler çağırdı sizi! 1850'lerde Rusların önünden kaçıp gelmişler, şimdi demokrasi ahkamı kesiyorlar. Gidin manevi babanız ikinci Abdülhamit’e anlatın derdinizi.




Karakütük

2013-11-21 12:29:20

Buralarda çağdaş siyaset anlayışının yerinde yeller eser. Orta Çağ'a kapaklanan siyasetin en büyük argümanları dindir, mezheptir, etnik kimliktir. Üretme, artıdeğer, paylaşma falan bilinmez.




Ülkücü

2013-11-21 12:31:09

7 cihan birleşseniz de vermeyecez Türkiye’mizden toprak parçası.




Kubilay

2013-11-21 12:32:17

Bölün ağalar bölün.  USAllah adına bölün. Bir siz kalmıştınızç Şimdi mükemmel oldu. Bundan sonra kim ne istiyor deftere yazsında hak gecmesin...




Türk Açılım
2013-11-21 12:56:03
Türk, açılımın neresinde var ki ‘’Türkle Kürt bu işi yalnız yapamaz’’ deniyor. Diyarbakır'daki fotoğrafta Türk’üm diyen var mı? Bu iş böyle giderse ‘’Ne Mutlu Türk’üm Diyene’’, diyen de demeyen de yitirir.




Çerkes Ethem

2013-11-21 13:05:12

Bir arkadaş demiş ki; ‘’bir daha Kurtuluş Savaşı veririz’’. Kurtuluş Savaşı’nı iyi okumamış galiba. Çerkesler Kurtuluş Savaşı’nda Türkler kadar mücadele etmiştir. Aç tarihe bak. Bu ülke için savaşırken dilimizi biliyorduk, şimdi bilmiyoruz. Kafatasçılığı bırakın.




Cafer

2013-11-21 13:16:20

Başbakan da bir Gürcü olarak Gürcülerin haklarını savunan bir partinin kurulmasına önderlik edebilir.




Aytekin
2013-11-21 13:19:49
Şimdi küfür edeceğim ama yayınlanmayacaklar! Çoğulcu Çerkes lavuk, deklere ettiği ve vazgeçilmez dediği bildirgeye, aklına kim geliyorsa yazmış ama biz Türkleri unutmuş! Gel de can Can ustaya hak verme!




Cumhur

2013-11-21 13:34:04

CIA bağlantılı; silahlı, terörist, Çeçen guruplar; Suriye’de komşumuz olmuşken Türkiye’de bunların temsilcisi olması normaldir. Barzani de parti kuruyormuş. Bu da bununla bağlantılı. Tek merkezden yönlendiriyorlar. Yurtsever geçinen Çerkes aydıncıklara dikkat. Kürtleri füzellerle vuralım diyen Çeçen proflardan, dizayn edilmiş boyalı saçlı Banucuklardan bir satır olsun karşı laf yok haaaa!




Fockewulf

2013-11-21 13:39:30
Rusya'daki kardeşlerine örnek olmuşlar. Sıkıysa orada kursunlar bakalım. Burada bize söker değil mi? Laf söylenince alınacaklarına bu olayı protesto etsinler. Burda dallandılar, yeşerdiler, eğitim aldılar, yol aldılar... Besle kargayı oysun gözünü.



Ekinoks
2013-11-21 13:39:55
Siyaset emek ile sermayenin mücadelesi sonucu doğmuştur. Bunun dışındaki etnik, inanç gibi unsurlar sermaye tarafından bu mücadelede kullanılan baharatlardır... Çünkü onların yemeği fakir halklara baharatsız tatsız tuzsuz gelir.



Fockewulf
2013-11-21 13:44:15

Kafkasya, dağlık, ormanlık, temiz hava... Yaşanacak yerler. Şaşırıyorum ve soruyorum: Atarımızın sizin dedelerinize uzattıkları zeytin dalı nerenize battı?



Blane
2013-11-21 13:59:03

Diğer yorumları okuyunca dayanamayıp yorumlayayım dedim. Haberin ne olduğuna bakmadan saldırmışlar. Gözleri ile okumalarını tavsiye ederim.




Kıvırcık

2013-11-21 14:04:42

Bu demek oluyor ki!!!!! 30 etnik kimlik var diyorlar yarın 30 ayrı bölünme süreci yaşayacağız. Hainler istedi diye.




Blane
2013-11-21 14:07:39
Umut rumuzlu yorumcuya,

Rusların önünden kaçan deden di. Onun kıçını kollamak bize düştü. Osmanlı-Rus savaşını bir araştır.

CY rumuzlu yorumcuya,

Çeçen değil Çerkes.




İzmirli

2013-11-21 14:42:58

Harbi cılkı çıktı bunun. Amaç ne? Halkı tamamen bölüp, düşman edip iç savaş mı çıkartmak. O bela USA mı? (Bu kelimeyi ağzıma bile almak istemiyorum). Bir de kız erkek okulları ayrılsın, anaokulların da din dersi.  Nereye sürükleniyoruz? Dur diyecek bir muhalefette yok, hepsi satılmış, ara sıra çıkıp gaklıyorlar, tabii göstermelik. Her gün saçma gündemlerle beyin bulamacı olan bir halk. Ya, biz evvelden yok Türk yok Kürt yok Çerkes falan bilmezdik, komşuyduk. Bu ne bölücülük. O Siyonistler gebersin, Yugoslavya gibi TC’yi de ufak devletlere bölüştürüp ezmek istiyorlar. Şimdi Kürdistan kurulursa ben Kürt kökenli arkadaşlarımı görmek için vize alacağım? Hayret bir şey ya. Ama biz akıllıyız, sizin oyununuza gelmeyiz ve iç savaş çıkarıp ekmeğinize yağ bal sürmeyiz, hadi yerseniz.




Kama
2013-11-21 14:49:54
Kurun abicim. Yalama olmuş zaten. Ben de vurucam. Yani kurucam!




Misafir
2013-11-21 14:54:44
Ya seveceksin ya terk edeceksin. Yoksa gönderirler kuzum! İşine gelirse! Bu lafım kendini Türk hissetmeyen herkese!



Kamil

2013-11-21 14:57:49

Bende Çerkes’im. Kimlik üzerinden siyaset yapanlardan bir şey çıkmaz. Ancak proje olurlar. Çerkeslerin %90’ı sağcıdır, kursunlarda alsınlar boylarının ölçüsünü.




Kudret Kemal

2013-11-21 15:09:19

"Misafir Memduh" bey,

İlk cümleniz haricinde diğerleri kafamı karıştırdı. Ne lüzum var bu kadar sıfatlı cümle kurmaya. Biraz daha sade ve özenli yazmanız amacınıza daha kolay ulaştırmaz mıydı?

Saygılarla...




Yunus

2013-11-21 15:27:21

Böyle şey mi olur? Kürtler devlet istiyor (istemekle kalmadılar, böyle giderse özerklik ilan etmeleri yakındır), yarın Çerkeslerde ister. Sonra Laz’ı Arnavut’u. Ne diyelim, tebrikler. AKP sonunda kazanmaya başladı. Barış süreci diye diye Türkiye’yi bölecekler.




Gerçekçi

2013-11-21 15:29:02

Annemler Avar ve Gazi Kumuk karışımı bir aile, bir yerden başka bir yere göçle yerleşmeye gidiyorlar. Orada daha önce Çerkesler yerleşmiş, Çerkesler annemim dedesine temelini attığı evi 2 sene yaptırmaya izin vermemişler. Sonra sonra anlaşmış, komşu olmuşlar. Annemler Çerkes kızlarıyla oyun oynarken, Çerkesler akrabalarının ‘’bunlar kimin kızları’’ sorusuna, Şolilerin kızları derlermiş. Yabancıların kızları demekmiş. Oset kökenli Çerkesler olabilir, iyi bilmiyorum.

Bizimkiler Çerkeslerin dillerini anlıyorlar, çünkü Çerkeslerle büyümüşler. Çerkesler evlerinde kendi dillerini konuşuyorlar. Dayım ve annem anlasa bile ne kendi annelerinin dilini ne de Çerkes dili konuştular, inadına Türkçe.

Bir de annemim çocukluğunda köylerinde yaşlı yoksul bir Çingene ile oğlu; harabe evleri başlarına yıkılınca vefat etmişler. Çerkesler mezarlığa gömdürmek istememişler, annem bu olayı anlattığında gözleri dolar zavallılara yapılan zulüm bizi de üzer. Sonrasında Çerkesler köyü hep terk etmiş, bizimkiler de batıya yerleşti köy Kürt vatandaşlara kaldı.

Ailem batıya yerleşince Gürcülerin yaşadığı bir yere yerleştik. Annemin çocukluğunda yaşadıklarının benzerini biz yaşadık. Gürcüler de çok ırkçıydı. Üstteki Gürcü komşu torunlarına bizim evin camının kırdırdı, torunlarını evimizin kapısına işetti. Çok acayip insanlar var, ırkçılık ve ırk temelli siyaset dünyanın en pislik şeyidir. Gürcülerinde seçimlerde parolası var, bizden dur diyerek, emaneti ehline vermek kavramı diye birşey yok.




Truva Güneşi
2013-11-21 15:36:01
Belli ki El Nusra’dan örnek almışlar. Rusya’da ve Kafkasya’da artık barınamayan Çeçen cihatçılar Türkiye seçeneğini tabiki değerlendireceklerdir. Bir onlar eksikti. Demek ki, Türkiye AKP-CHP-MHP-Yüksek Yargı-ve Necdet Bey yüzünden genel bir savaş alanına dönmek için gün sayarak musibet toplamaya devam ediyor. Haydi bakalım kolay gelsin. Ermenilerde yoldadır herhalde. Sakın geç kalma erken gel. (Ne şarkı ama cuk oturuyor.)




Ahmedov
2013-11-21 16:03:32
Çerkeslerin yerleştikleri belli bir bölge olmadığı için Kürtler kadar etkili olamaz. Bu gibi girişimler Kürt hareketinin yan sonuçları olarak ortaya çıktı veya bilinçli olarak ortaya çıkarılıyor. Mitingleri, dansları, kızlarıyla enteresan olabilir.




Realist Racist

2013-11-21 16:08:43

Gerçekçi,

‘’Irkçılık pislik bir şeydir’’ deyip ırkçılık yapmışsın. Tanıdığın üç beş Çerkes ve Gürcü üzerinden genelleme yapıp, iki millete de giydirmişsin. Irkçılık nedir biliyor musun? İşte tam da senin bu yaptığındır.




Bulunmaz Hint Kumaşı

2013-11-21 16:15:33

Sevgili Gerçekçi,

Gürcü asıllı bir Türk olarak Gürcüler hakkında peşin hükümlü oluşunuza sadece güldüm. Bu arada dostça bir uyarı: Bir ulus hakkında peşin hükümlü olmak ırkçılığa çıkan merdivenin ilk basamaklarıdır. Yani tehlikeli bir yerdesin.




Ahmet
2013-11-21 16:25:44
Gürcü’yüm ama Türkoğlu Türk’üz. Tek vatan, tek bayrak, tek millet. Dahası yok.




Tece
2013-11-21 16:39:32
Bana gönderme yapan okura: Anne tarafım Çerkes 1871’de gelmişler, Balıkesir yöresine yerleştirmiş devlet.  Annannemin konuşabildiğini hatırlıyorum, annem bilmez. Çerkes`im diyene saygı duyarım. Ben Türk`üm. Azınlık partisi diye bir şey kabul etmem. Memnun olmayan Kafkasya`ya geri döner bu kadar basit. Ne mutlu Türk’üm diyene.




Maushe

2013-11-21 17:34:17

Merhaba sayın kafatasçılar,

Size hiçbir zaman iyilik yaramaz ama şunu unutmayın kervan her zaman yürür, Çerkelerde yürüyecektir. Demokratik haklarımızı her zaman arıyacağız. Bunda art niyet arayanlarada şaşırıyorum, bizler bu ülkenin bir parçasıyız. Kimse görmezden gelemez.

Selamlar!



Demokritos1
2013-11-21 18:13:58

Düzce'de Adige; Adapazarı’nda da Abhaz özerk bölgesi ilan edilebilir. Tayyip gitmeden elimizi çabuk tutsak iyi olur. Boşnak tanıdıklarım da Bursa civarında bir yer bulurlar umarım...




Hanefi-Maturidi

2013-11-21 18:19:23

Dünyadaki Tüm demokratik ve hatta federal demokratik ülkelerde etnik ve dini temelli siyasi parti kurdurulmaz. Rusya da Çerkes cumhuriyetlerde de federal partiler vardır. Birleşik Rusya- Komunist Parti ve diğerlerinin tamamı federal partilerdir. Etnik temelli partiler derhal kapatılmalıdır. Çerkesleri bu tür şeylere yöneltende Müslüman olmayan ve kendilerine TC’de destek arayan birtakım dış kaynaklı ve içerde de uzantıları olan diasporalardır.




Nar

2013-11-21 18:22:37

Kimmiş ki bu Çerkesler? Ben de Çerkes’im ama haberim yok...




Bar

2013-11-21 18:27:51

Provokasyon kokuyor bu hareketler!




Hakan Kaya
2013-11-21 18:29:12
Etnik köken üzerinden siyaset ırkçılıktır. Milliyetçilik ırkçılığın sinsi versiyonudur. Milliyetçiler görüşlerini her ortamda özgürce ifade edemezler. Genellikle yabancı düşmanlığı şeklinde ortaya çıkar. Son zamanlarda direniş, eylem, mücadele gibi negatif söylemlerle AKP düşmanlığı yapanlar, etnik grupları siyasi çıkarlarına alet ederek bir yere varamaz. Daha da fazla oy kaybederler. Bir dönem Türkçe geri ve yoz diye Türkçe şarkıları yasaklayan yoz zihniyet, Kürtçe, Çerkesce, Arapça, Lazca ve Boşnakça’yı da yasaklamışlardı. Bu kökenlere özel bir durum değil, uygarlık ve teknoloji ilerledikçe milletler birbirlerine yaklaşacak, barış ve huzur için insan olmak yeterlidir. Medeniyet ilerledikçe dillerin konuşulması, anadilde eğitim vs serbestleşecektir.




Usak
2013-11-21 18:36:01
Bunlarında hakkı var! Komşu ülke Gürcü’den gelen Türkiye’ye Başbakan seçiliyor ve Türkiye’yi istediği gibi kullanıyorsa, Çerkesler neden geride kalsın ki, onların neyi eksik? Türkler Türkiye’yi yönetemez hale geldiler. "Demokrasi, özgülük ve türban" morfiniyle uyuttular, bunlar bari Türkiye’yi yönetsinler... Belki Erdoğan’dan daha iyi yönetirler, kim bilir! Bakın Suriye’de bolca Çeçenler savaşıyormuş, yani askerleri de hazır!




Fosil

2013-11-21 18:46:21

Etnik temelde siyaset rezilliğini yapanlar, ya şapşaldır ya hain.




Yalaz

2013-11-21 19:30:45

Aklıma Yugoslavya geldi.




Egedik
2013-11-21 19:59:24
Ne demek ulen ‘’parti kuracağız’’ demek? Yakıştı mı size Çerkesler? Vatanın tümü varken bir parçasını sahiplenmek yakışır mı size? Bu vatan uğrunda ölen varsa vatandır, sizin gibi bölücülere vatan olmaz, mezar olur.




A. Tamtürk

2013-11-21 20:54:20

Sözüm Kürt Partisi’ne: Sadece bir tek ve de 1 adet "Kürt Partisi" olması yanlıştır. Neden herkese “Kürt” diyorsunuz ki? Adam mesela Zaza! Ona Kürt demeye hakkınız var mı? Yoksa Zazalar karda yürürken kart kurt yapıp birden Kürt (!) mü oluvermiş? Kısacası, tek tek ve de ayrı ayrı Kurmanc, Kürt Zaza, Soran, Gûran ve Lur partileri olmalıdır ve bu etnisitelerin her birinin tek tek ve de ayrı ayrı bağımsız devletleri kurulmalıdır birader! İyi be! Kürtler o kadar akıllı da, Zazaların, Kurmaçların, Soran’ların , Gûranların ve Lurların başı kel mi?  Ha? Duyamadım! Kürt partisi Zazalar, Kurmançlar, Soranlar, Gûranlar için “onlar Kürt(!)tür” mü demiş? Çüşş! Utanmıyor musunuz herkesi zorla “Kürt” yapmaya!




Türk

2013-11-21 21:06:25

Umarım biz Türkler ve Türk geçinenler gömdümügüz savaş baltalarının yerlerini unutmamışsınızdır. Daha doğrusu savaş baltasının nasıl kulanıldığını... Yoksa sağcıların gevşetici, dinci zihniyetine ve solcuların demokrasi ve iyi niyet tellalcılığına kaldıysak şu Anadolu´yu, şu yurt bildiğimiz toprakları biz Türklere dar edecekler... Benden söylemesi. O kadar.




Staicos

2013-11-21 21:11:29
İnanmayın, bende Çerkes asıllı Türk’üm. Bu tip STK’lar ülkeyi karmakarışık etmek için özellikle birileri tarafından kurduruluyor. Nasıl İzzet Doğan Alevileri temsil edemezse bunlarda Çerkes asıllıları temsil edemez..



Memedim
2013-11-21 21:52:08
CY, çok lakırdı etmişsin ama ya siyasetin ne olduğunu bilmiyorsun ya da AKP ağzıyla konuşuyorsun. Siyasetin temelinde ne etnisize, ne ırkçılık, ne de din vardır. Tabi çağdaş siyasetten bahsediyorum. Siyaset sınıfsal bir argümandır. Ayrıca Almanya’daki dediğin de düpedüz yalandır. Avrupalı ilkel siyaset yapmayacak kadar uyanıktır. Onlar onu bizim gibilere yaptırlar. Irkcılığın ve emperyalist oyuna gelerek siyaset yapmanın sonucunu görmen için senin Bosna’yı, Hırvatistan’ı, Sırbistan’ı görmeni tavsiye ederim.




Şamil
2013-11-21 21:52:42
Sevgili Türk(çü) kardeşlerim,

Çerkeslerden bu kadar korkup panik atak geçirmenize gerek yok. Zira sizi bölen toprağınızı canınızı elinden alan diğerleri gibi ihanet etmezler size. Korkmayın bu kadar. Kaldı ki kaybedecek çok fazla şeyinizde kalmamış. Buradan Çerkeslere laf edip kahramanlık yapacağınıza, az delikanlı olun sizi satanların karşısına çıkın.



Tayyip

2013-11-21 22:06:55

Kürtler ve Ermeniler bir oldu Çerkes kılığına büründü. Gercek Çerkesler; milliyetçi, ülkesini seven insanlardır. Kuklalar şimdi baska oyun peşindeler. Tayip ise başrolde...




İskenderli

2013-11-21 22:18:42

Başbakan Kürdistan’ı bize gösterdi, Şu Çerkesistan acaba nerde onu da bir gösterse. Ya da Çerkes partisini kuracak olanlar göstersin. Utanmaları yoksa tabi.




Hakikat (Gerçek)
2013-11-21 22:18:55
Kaçtığınız topraklara gitme hürriyetiniz var. Sığındığınız ülkede etnik mikro milliyetçilik niye?




Gaddar
2013-11-21 22:31:55
Baştan söyleyelim; çok meraklısı olan varsa çıkartılsın vatandaşlıktan dünyanın istediği ülkesine gönderme parasını da Türkiye Cumhuriyeti karşılasın. 48 saat içerisinde ülkeyi terk etsinler!!! Ha bu arada öyle ‘’benim ülkem savaşta, canımı kurtaracak yer arıyorum’’ diye sığınan ne kadar vatansız varsa ait oldukları ülkeye gönderilsin! Yeter ya! Yediğiniz ekmek boğazınıza dizinize dursun! Cehennem olun!




Omurgalı Olmak
2013-11-21 22:32:22
Bu Çerkes partisinin arkasında bence Yalçın Küçük var! :)




Omurgalı Olmak
2013-11-21 22:50:57
@ekinoks dediklerine aynen katılıyorum. Bu arada CY isimli yorumcunun derdi ise Kürt milliyetçiliğini resmileştirmek. Çerkes, Laz ne çıkarsa onlarca methiye diziyor, neden amacı ırkçı düşüncelerini açıklayabilmek. CY bence sen PKK sitelerinde yorum yapmayı dene! Çünkü buranın seviyesi biraz yüksek! Ne dersiniz?




Asena
2013-11-21 22:59:28
Bende Çerkes’im, asla bu oyuna gelmeyeceğiz. Biz vatanımızın bölünmesine müsade etmiyeceğiz. Bu böyle biline...




Hanefi-Maturidi

2013-11-22 00:12:21

Kürt diye bir millet de olmadığı gibi (Zaza, Kuurmanc, Gorani, Sorani, Luri var birbirlerini anlamazlar) Çerkes diye hiçbir millet yoktur. Bu Kürt denilen milletlerin dil kökenleri Farsça. Mesela Ermenice ve Çerkes içinde sayılan Osetlerinki de Farsça kökenli ancak ayrı milletler. Zazalar deylemden Oğuzlarla gelen soğd kökenli ayrı bir millet. Kuzey Kafkasya’da da Kartveli kökenli Laz, Mengrel, Swanlar var ki bunlarda birbirlerini anlamaz- çeçen ve inguşlar yakındır ve vaynakhlardır- abhazlar ayrı millet- adigeler ayrı millet ve dilleri ayrı (Adigelerde lehçe farkları da var). Abazinler, Sabar kökenli Türk, Abhaz ve Adige ve Türkçe karışımı bir dil kullanırlar. Yerleştikleri yöreden etkilenmişler. Karaçaylar ve Balkarlar Türk. Dağıstanlılar, Avarlar Türk. Lezginler, Darginler yerel ayrı dilleri var. Kumuklar Türk, Kalmuklar Türk, Karapapaklar, Karakalpaklar Türk. Çerkes kim yahu?



Omurgalı Olmak
2013-11-22 00:18:19
Ver gazı ver gazı CY ama burada yemez o gaz. Burada debryaja bas. Sen git PKK ya da faşist Kürtçü (Kürt değil) sitelerinde ver gazı, arkadaşım. MHP sitelerinede girip ara gazı verebilirsin!




Albay

2013-11-22 00:47:02

Benim de babam Çerkes kökenli. Annem Batı Trakya göçmeni Türkmenlerden. Babam da köken olarak Çerkes olmasına rağmen ‘’Türk oğlu Türk'üm’’ der. Ayrıca baba tarafımın tamamı Atatürk'çüdür, vatanına bağlıdır. Bense Kemalist ve Türk milliyetçisiyim. Benim için Türklük kandan çok öte bir şeydir. Bu gibi oluşumlar Çerkeslerin çok az bir kısmını temsil etmektedir. Bu gibi oluşumlara bakarak Çerkeslerin geneli hakkında intibaya kapılmayın. Unutmayalım ki, "Türkiye Cumhuriyeti’ni kuran Türkiye halkına Türk Milleti denir".  Kimseye aksini iddia etmediği sürece sen Türk değilsin diyemeyiz.




Yeşiltavşan

2013-11-22 01:03:12

İşin aslına gelirsek; benim soyum Çerkes ağırlıklı olsa da kendimi önce insan olarak görüyorum. Kimsenin ırkını, dilini, rengini seçme hakkı yoktur. Bu sadece ufak bir coğrafik meseleye ve kültürlere aittir. Yıllardır bunu kimse anlamadı.




Gaddar
2013-11-22 01:03:57
Tayyip bu iş asıl memleketi Gürcistan'a toprak verene kadar dağıtıma devam edecek anlaşıldı! Babasının bağı gibi dağıtıyor!!!




Gaddar

2013-11-22 01:20:50

Saygıdeğer @Albay, söylediklerinize harfiyen imza atarım. Kimsenin kanı, soyu sopu, dini, dili, mezhebi değildir mesele! Mesele, Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran ve bu devletin kendine ait olduğunu hisseden Türkiye Halkına, Türk Milleti denir! Mesele budur! Türkiye Cumhuriyeti'ne dost musun, düşman mı? Evet ayrım bu derece basittir! TÜRKİYE Cumhuriyeti'nde yaşayan ve hala 90 yıldır bu devlete diş bileyenlerledir sorun!!!




SV

2013-11-22 01:50:16

Ben Kafkas göçmeni bir ailenin çocuğuyum ve Türk'üm. Türk vatandaşı ve Türk milliyetçisi, Türkiye milliyetçisiyim. Bu siyasi parti çok gereksiz ve kurucularının gerçek Çerkesler olduğuna inanmıyorum. Melez olma ihtimalleri güçlü. Çünkü gerçek bir Kafkas göçmeni (Çerkes’i, Abaza’sı, Çeçen’i, Lezgi’si) asla böyle bir işe kalkışmaz. Toprak talebi ya da siyasi kültürel hak isteme iddiası komik olmaktan öteye gitmiyor. Bu ülkede zaten herkes eşitti, herkes anadilini konuşur, kendi kültürünü yaşardı. Şimdi bunlara hiç gerek yok. İyi niyetle düşünelim; oldu ki parti kuruldu ve siyasete başladı toprak talebi niyetinde olduklarını da sanmıyorum. Ama her milletten farklı fikir ve durusa sahip insan çıkar. Bu da öyle bir şey. Yine de uygunsuz buluyorum. Ben asla oy vermem. Bu işten acilen vazgeçmeliler. Yoksa biz Kafkas göçmenlerini hedefe oturtacak ve hain nefret gibi algılanmamıza neden olacaklar. % 1 bile oy alamazlar kendi halkımı biliyorum. Böyle şeylere papuç bırakmaz Kafkasyalılar.




Çerkes Emeği

2013-11-22 09:23:56

3-5 AKP yancısı ve Işıkçı cemaati (Türkiye  Gazetesi) taraftarı Çerkes’in iktidar patentli paldır küldür işler yapmasına bodozlama atlayan ırkçılar, en az bu işin failleri kadar traji-komik durumda olduklarını göstermekteler. Her şeyden önce "Çerkesler parti kuruyor" ifadesi bile saçmalığın daniskası. Gerçekten tüm Çerkes örgütlülükleri bir konsensusla yan yana gelip bir açıklama yapsa anlarım. Ancak 3-5 yarı akıllının işlerine özne olarak Çerkesleri koyup bir tutum sergilemek abesle iştigaldir.

Çerkeslerin parti marti kurduğu yok. Kendilerini ve sizleri yemliyorlar. Çerkeslerin içinde bir sürü yapılanma var, 60 derneğin çatı örgütü Kafkas Dernekleri Federasyonu var, emek ve demokrasi cephesini temsil eden ve Çerkesler içinde oldukça güven duyulan ve yaygın olan politik bir yapı, hareket var. Onlardan bu konuyla ilgili tek bir kelime duydunuz mu? Duymadınız. Onlara sordunuz mu? Sormadınız. Kendinizi boş yere yormaktasınız.

AKP maşası paravan kişi ve bir küçük grubun işini Çerkeslere maletmek akıl dışılıktır. Neoliberellerle (muhafazkar-demokrat) milliyetçiler (ulusalcılar) arasındaki çatışmanın içine Çerkesleri çekmek isteyen ve hatta olmayan şeyler üzerinden çekmek isteyenlerin yaygarasına gelmemek gerekiyor. AKP medyasının şişirdiği işlerin oyununa gelmemeli. Aynı zamanda, bu hormonlu haberin saçmalığı, Çerkeslere saldırmak için fırsat kolladığı bir kez daha ortaya çıkan ırkçıları haklı çıkarmaz. Bu olayın şaibeli failleri kadar, bu olayı ırkçı saldırı için fırsata dönüştürenler aynı ideolojik damardan beslenmekteler. Biri neoliberla diğeri de ırkçı, her iki kesim de egemenlerin hangisi gerekiyorsa ileri sürdüğü akıncı birliğidir. Bu fasa fiso işlere kafa yormak yerine, halkların bir arada kardeşçe ve eşitçe yaşayacağı, ülke kaynaklarını kemiren kan emici sömürgenlerin defedileceği bir ülke kuralım.

Selamlar.




Kafkas Kartalı
2013-11-22 10:36:50
Yahu ne saçma yorumlar yapıyosunuz. Bu kadar korkmaya gerek yok. Yıllardır Kürt partisi adı altında Türkiye’yi bölenlerle Çerkesleri bir zanetmeyin. Bizler ne bu ülkeye zarar veririz ne de verdiririz inanın ki. Şundan da eminim; eğer bir parti kurulursa gerçek Çerkesler tarafından Çerkeslerden çok diğer halkların hakları savunulacaktır. Gerçek amacının dışına çıkmayan her partiye evet ama bölücülük, topraksal etkinlik gibi saçma düşüncelere hayır...




Sol  Gerçek
2013-11-22 13:37:20
Boş versene şu çoğulcu demokrasiyi. Zaten başımıza ne geliyorsa onun sonuçlarından geliyor.




Nestormakhno

2013-11-22 23:00:45

Beyler sakin olun. Çerkesistan kurma gibi bir düşüncemiz olamaz. Çünkü zaten Kafkasya'da Adige Cumhriyeti, Kabardey-Balkar Cumhuriyeti, Karaça-Çerkes Cumhriyeti, Abhazya, Osetya'mız var. Anadolu'dan nasıl bir toprak talebimiz olabilir ki? Bu arada ''benim babamda Çerkez! Bizde Kafkasmışız. Benim dedem Çerkez, babam Yunan, Ben Türk'üm ama Çerkezler öyle değildir, şöyledir'' gibi daha Çerkes yazmayı beceremeyip, Çerkes kelimesinin ne anlama geldiğini bilmeden Çerkesleri tanıdığını zannedenler de ayrı bir komik. Kafkasyalıyım ne? Adige misin? Abhaz mı?Çeçen mi? Asetin mi? Azeri mi? Gürcü mü? Ermeni mi?



Tekin
2013-11-22 23:04:45
P
arti mi kuracaklar? Başımın üzerinde yerleri var. Zerre kadar endişem yok. Çünkü biliyorum ki, Çerkeslerden zarar gelmez. Bir Çerkes'e canımı, malımı, ırzımı gözüm kapalı emanet ederim. Çerkes'ten ihanet beklemeyin...



Adige
2013-11-23 13:45:46
Merak ediyorum bu açıklamayı yapanlar, sözüm ona manifesto ilan edenler!!! Nerenin Çerkes'i, peşlerinde kaç kişi ya da dernek var, ben Adapazarı-Düzce yöresinin yani Çerkes nüfusunun en fazla ve aktif olduğu bölgedenim ve yine en büyük Çerkes nüfusuna ait Uzunyayla bölgesinden evliyim, sülalem Türkiye, Adigey Cumhuriyeti, Abhazya, Karaçay-Çerkesk, Suriye, Ürdün gibi dünyanın dört bir tarafında yaşayan büyük bir sülale ve her bir sülale ferdiyle de iletişim içersindeyiz. Böyle bir oluşum ne duydum ne işittim ne de desteğimiz var... Bu işi tezgahlayan ve peşinden koşup balıklama atlayanlar; kolay gelsin size...



KAYNAKÇA:
http://www.odatv.com/n.php?n=ve-cerkesler-de-parti-kuruyor--2111131200


HALİT KAKINÇ’İN ‘’ÇERKELER PARTİ KURUYOR’’ HABERİNE İLİŞKİN MAKALESİNİN OKUYUCU YORUMLARI
    
                                                            Okumak için tıklayınız >>>