NOT:
Aşağıdaki yorumların redakteleri CC tarafından yapılmıştır.
Büyük harfle yazılmış sözcükler, küçük harfe dönüştürülüp
Bold (Koyu)
haline getirilmiştir.
Cumhur
2013-11-21
16:48:46
Barzani Türkiye'de yasal parti kuruyormuş. Çerkesler de parti
kurucakmış. Vallahi bu kadar da tesadüfün aynı anda olduğunu
kimse bana inandıramaz. Hele hele bunların arkasında Ruslar
olduğuna kimse inandıramaz. Tarihden ders aldık. Unutmayız.
Ethem Bey de haindir... Duygusal davranmaya gerek yok. Bir çok
yurtsever Çerkes kökenli yurttaş varken, niye haini anılır.
Orası da başka mesele.
Omurgalı Olmak
2013-11-21
16:51:11 Sayın Kakınç
güzel bir haber olmuş. Çerkes Ethem düşüncenize bir yere kadar
katılıyorum. İnönü, Ethem’i harcamıştır. Bu doğru ancak
düşmana geçen düşmandır!
Kaldı ki, Ethem’in Yunan’a (sözde gedik açarak) geçtikten
sonra izlediği politikalar Kuvvacı değildir. Bence bu konuyla
ilgili yazılar yayınlamanız lazım. Hep bir kenara atılmış bu
olay ayrıntılı bir şekilde araştırılmalıdır.
Kafkasyalı
2013-11-21
17:16:03 Ben bir
Çerkes’im. Merak etmeyin, Çerkesler asla bu ülkeye ihanet
etmezler. Ben hala şunu söylüyorum: "Yaşasın tam bağımsız
demokratik Türkiye". Bölücülük bizim işimiz değil. Üçbeş
taraftar bulurlar belki ama o kadar işte.
Ulus
2013-11-21
17:35:36 Sayın Kakınç,
Çerkes Ethem'in hain olmadığını yazmakla büyük hata
ettiniz, epeyce hayır dua alacaksınız yorumculardan. Ama
haklısınız, Çerkes Ethem'in derdi İnönü’yledir, İnönü'nün
derdi ise bütün Çerkeslerledir. Buna rağmen Ethem bey İnönü'yü
çok rahat öldürebilecek bir pozisyonda iken yapmamış ve başına
bu belaları açmıştır. Aynen Fethi Gürcan'ın tüm kabineyi
toparlayıp götürecek pozisyonda iken Talat Aydemir tarafından
durdurulması gibi! Aslına bakarsanız aslında Anzavur bile hain
değildir, sadece safını yanlış seçmiş ve at izi ile it izinin
birbirine karıştığı bir dönemde padişahtan yana tavır
koymuştur. Çerkesler yaşadıkları topraklara hiçbir zaman
ihanet etmezler, bu böyle biline. Elbette bir takım
hayalperestler her etnik gruptan çıkabilir, fazla önemsememek
lâzım.
Usta Çerkes
2013-11-21
17:43:37 Şimdi önce
Lazistan ortaya çıkarsalar, Rum Pontus için olduğunu çok açık
ederler, o sonra olsun diye parayı basıp önce Çerkes Partisi
kurmak istemişler. Çok açık, çok basit. AKP gider, insanlar
tekrar kenetlenir...
Casian
2013-11-21
17:45:23 Rahat olun Halit
Bey; Çerkesler çok çok daha zor zamanlarda Anadolu için en
doğru kararları almış ve uygulamışlardır. Hatta Anadolu için
birbirlerini kırmışlardır. Cumhuriyetin kurucu
unsurlarındandırlar. Biz Çerkesler bir tek kendimize faydalı
bir işe girmeyiz. Rahat olun.
NY
2013-11-21
17:57:17 Ben Çerkes
değilim ama onun gerçeğini öğrendiğim zaman içim acıdı. Çerkes
Ethem'i vatan haini diye öğreten resmi tarih utansın. Çünkü
Çerkes Ethem, Kurtuluş Savaşı’nın en önemli kahramanlarından
biridir, bana göre İnönü'den bile daha önemli.
Demarkaj
2013-11-21
18:45:19 ‘’Aptallara göre
insanlar; ırk, cinsiyet, milliyet, yaş, statü, renk, din ve
dil olmak üzere sekizden fazla kategoriye ayrılırlar. Halbuki
mesele bu kadar komplike değildir. İnsanlar sadece ikiye
ayrılırlar: İyi insanlar ve kötü insanlar.’’ Albert Einstein
The İdea
2013-11-21
19:25:51 Bazen söylemek
zorunda alıyorum ve tekrarladığım için de bazı arkadaşları
"yeter anladık" demek zorunda bırakıyorsam özür dilerim. Ama
yeri geldi bir kez daha söylemek zorundayım. Ben gerçek
anlamda sosyalist bir insanım ve gerçek bir sosyalist için
ırkçılık ve hatta milliyetçilik diye bir şey söz konusu
olamaz. İnsanların eşitliğini savunan biri nasıl ırk temelinde
birinin diğerine üstünlüğünü savunma iğrençliğine savrulabilir
ki? Bu bir nokta. Fakat sayın Kakınç'ın bu yazısında çok
samimi davrandığını ve aklından gerçekten geçen şeyleri,
kaygıları açıklıkla ifade ettiğini sanmıyorum. Aslına
bakarsanız aklından neler geçtiğini de aşağı yukarı biliyorum.
Yazdıkları ele veriyor çünkü.
Silver Türk
2013-11-21
20:44:54
Halit Bey her
şeye katılıyorum, ancak Rusya’daki düzenlenecek olan
olimpiyatların protesto çağrınıza katılmıyorum. Unutmayın
Ruslara rüşvet vs. birçok kötü alışkanlık Kafkaslardan
bulaşmıştır. Çerkesler üstünden Rusları hedef göstermeyelim
lütfen. Bir gün bu ülkeyi terk etmemiz gerekirse onlara
ihtiyacımız olacak emin olun.
Misafir
2013-11-21
20:48:04 Sayın Halit Bey ,
"Çerkes Aşkı" isimli kitabınızı ilk okuyanlardanım. Ben sizi
gıyaben tanırım (yazılarınızdan). Ben de
baba Kabardey, anne
Yörük olup; vatanı, ülkesi Türkiye olan bir Çerkes çocuğuyum.
Dediğiniz gibi, ABD'nin azınlıkları kışkırtma politikası
gereği maalesef, Çerkeslerde bu tongaya düşüyorlar. Amerikan
Elçiliği " Ben Çerkes’im" diyene, hiç soruşturma yapmadan vize
veriyor.
Saygılarımla
Dr. C. Cabir ERTUĞ
Antalya
C. Y.
2013-11-21
21:52:56
Türkiye’de
yaşayan Çerkeslerin parti kurmaları onların en doğal
demokratik haklarıdır. Sizi devamlı azınlıklar konusunda
milliyetçilik ırkçılıkla ve sövenizm ile eleştirdiğimde siz
kişisel olarak alınıyorsunuz. Azınlıklara karşı yazdığınız her
yazıyı miliyetçilik ve ırkçılık anlayışı ile yazdığınız için
bu kapıya çıkıyorsunuz. Şunun altını çizerek söylüyorum ki ve
siz bir gün aınlıklar konusunda daha tutarlı ve doğru
yaklaşacaksınızdır. Türkiye toplumunun çok uluslu bir yapısı
olduğu gerçeği hiçbir zaman gözden kaçırılamaz. Türkiye’de
yaşayan azınlık halklar da demokrasinin ve sivil toplumların
bir parçası olarak varlığından söz ettirmelidir. ‘’Kürtler hak
veriliyor ve bizlerde verilsin’’ ikilimi ile hiç bir zaman
karşı karşıya olmamalıdır.
Azınlıklarında siyasi
partilerini kurup ve parlamantoda kendilerini temsil etmeleri
çok doğaldır. Bulgaristan’da yaşayan Türk azınlık yıllar sonra
parti grup ve bu gün kalisyon ortağı olmuşlardır. Türkiye’de
demokratlaşma ve sivil toplum anlayışı kabul gördükçe
azınlıklar da o derece kendi kimligine sahip çıkabilirler.
Barış içinde yaşamanın yolu tüm hakların demokratik hakları
verildiği sürece olacaktır. Türkiye toplumunun yapısı buna
uygun. Bu gerçeği göz
ardı ettiğimiz sürece barış içinde bir arada yaşamayı hayata
geçiremeyiz. Yıllarca Türkiye’de tek Türk hakim ulus anlayışı
ile haraket edilmiştir. Vatan bölüncek ve bölücüler gibi
devamlı korku ile yaşanmıştır. Korkunun ecele hic faydası
yoktur. Vatanı hiç kimse bölmek istemedigi gibi barış içinde,
eşit şartlar altında ezilmeden horlanmadan birlikte yaşamak
isteniliyor. Bugün Avrupa ülkeklerinde yaşayan çok sayıda
göçmen azınlıkların partileri parlamantolarda temsil ediliyor.
Göçmen azınlığın Avrupa’daki yaşam süreci 50 yıl. Almanya’da
Kiel bölgesinde yaşayan 1.5 milyon Danimarkalı azınlık
yıllardır parlamantoda yüzde beş oran ile kendilerini temsil
ediyor.
Çeçenlerden sonra başka azınlıklar siyasi
parti kurup ve parlamatoya girmek istedi diyebilirler.
Türkiye’deki bu mozayik yapıyı hiçbir zaman görmezlikten
gelemeyiz. Bunlar bizim zenginliklerimiz ve bu
zenginliklerimizde kendi demokratik hakları ile ezilmeden,
horlanmadan kendilerini hayatın tüm yerinde kendi öz
kimlikleri ile temsil etmelidirler.
Vatansever***
2013-11-21
22:07:34
Türkiye’de
dedeleri zorla ya da aşka gelip Müslüman olmuş Yunan
asıllılarının da mı partileşmeye gitmeleri gerekiyor? Göç
etmişlerin yanında bir o kadarı da bu toprakların yerlisi hem
de! Bence ‘’Ne Mutlu Türk’üm Diyene’’ de birleşmekten başka
çaremiz yok.
Hakikat (Gerçek)
2013-11-21
22:13:16 Çerkeslerin
Rusya'ya karşı uyguladığı terörizm ortada. Gericiliğin kol
gezdiği, kafa kesilen yerler artık Kafkas dağlarıdır.
Birol
2013-11-21
22:33:13 Bu ülkede garip
bir şekilde Kürt olmak bir moda, ulvi bir şey, yüce bir
ayrıcalık haline getirildi. Adamın annesi Türk, babası Kürt
veya babası Türk, annesi Kürt kendisine (neden bilmem) Kürt
diyor. Bu şekilde şahsen tanıdığım 4 kişi var. Şahsen
tanımadığım ama herkesin bildiği ünlü bir sanatçı Ahmet
Kaya'yı da sayabiliriz. Şimdi yeni moda çıkaracaklar
anlaşıldı. Yani bir tek Türkmen olmak revaçta değil.
Eyo 84 Gizo
2013-11-22
00:13:48 Abhazya'da
dolaşan bir söylentiye göre, Gürcüler Soçi Olimpiyatları’nda
kanlı bir eylem yapıp, bunu Abhazların üstüne atmayı
planlıyorlarmış. Bu olay CIA destekli de olabilir. Çünkü ABD,
Gürcistan'ı; Rusya da, Abhazya'yı destekliyor...
Erol Soysever
Kafkasyalı 2013-11-22
01:17:41 Dünya'da iki tür
savaş vardır. Yönetici sınıfların çıkardıkları savaşlara
haksız savaş denir. Halk kendisi için savaşırsa buna haklı
savaş denir. (Abhazya'nın işgalci Gürcü faşistlere karşı
kazandığı savaş gibi.) Biz Abhazlar 19.yüzyılda yaşanmış
acıları ve oyunları tekrar yaşamak istememekteyiz. Soçi
Olimpiyatları’nı biz Abhazya Devleti olarak desteklemekteyiz.
Bugün CIA ajanları ve dinci katiller dışında olan Abhazya
kökenliler, istediklerinde anavatanımız Abhazya'ya gelip
yerleşebilirler. Anavatana dönmekten imtina edenlerin dost ve
müttefiklerimize karşı koydukları tavır düşündürücüdür. Biz
Çarlık Rusyası’yla savaştık. SSCB. ile veya şimdiki Rusya
yönetimiyle değil. Türkiye de, İngiltere, Fransa, İtalya,
Yunanistan ile savaşmıştır. Üstelik daha 1923'de... Şimdi
hepsi biribirleriyle dost. Hatta NATO içindeler. Yazara
gelince "siz kendi işinize bakınız lütfen" Soçi
Olimpiyatları’na karşı çıkarak, Amerika'ya, dinci katillere ve
işbirlikçi konuma düşenlere destek vermek size yakışmadı...
Murat Camgöz
2013-11-22
01:20:54 Yine rakam
vermişsiniz.Anlayamadığım bu rakamları nereden bulduğunuz. 3
milyon karışmamış, 2 milyon Türklerle karışmış 5 milyon Çerkes
varmış. Bu sayım ne zaman yapıldı? Nüfus sayımı yaparken etnik
kökenler de mi sayıldı? Madem öyle 2 milyonun ne kadarı
Türkler dışındaki etnik gruplarla karıştı? Hadi bunları
boşverin. Yahu Kafkasya Çerkes ülkelerinin toplam nüfusu ne
kadar ki Türkiye'de 5 milyon olsun. Zaten çoğu kendi
ülkelerinde azınlık. Bunların hepsi mi Türkiye'ye göçtü? Bunun
dışında Çerkesleri severim. Dürüst, yiğit insanlarıdır.
Bölücülük yapacaklarına da inanmıyorum. Ha içlerinden
bölücülük yapmak isteyenler olursa da onlara lafım şu:
Çerkeslik bir üst kimliktir. Onlarca Kafkasya milleti var.
Birbirlerinin dillerini anlamazlar. Ayrıca bunların içinde bir
kısmı Türkçe konuşur (Karaçaylar). Önce kendi aralarında bir
birlik sağlasınlar. Burası onların anavatanı. Eğer hak aramak
istiyorlarsa bunun yeri anavatanları değil, atavatanlarıdır.
Gücü yeten hakkını orda arasın.
Memduh
2013-11-22
03:04:40 Türkiye,
toplumsal bütününü, en demokratik bir haktanlılıkla ortak bir
iradenin parçaları kılmak zorunda, bilimle, üretimle, kardeşçe
paylaşmayla! Başka türlü bir Türkiye, hiçbir şey olamaz değil,
'her doğranan soğana kasaptaki et yapılır!! İşe, adam gibi
altyapı toplumu olmaktan başlayalım. Karnı ve ruhu tok
toplumlar yaratabilir hayatı yeni baştan! Tersi ise, görüldüğü
üzere, her rezilliğe açık bir sefihlik durumudur! Soysuzlar
cıcığını çıkarıyor toplumun!
ÇEMİSO Kenan (Shapsugh)
2013-11-22
04:28:01 Türkiye’de 4-5
milyon nüfusu bulunan bir toplumun parti kurması neden
bölücülük oluyor? Kendi kimliğini düşüncesini yansıtması neden
hemen damgalınıyor? Bu topraklar sizin olduğu kadar bizim de.
1877 yılından beri bu topraklar için savaşmış on binlerce
şehit vermişiz biz bu topraklar için. Ölürken de Çerkes idik.
Nüfus oranına göre en çok şehiti verdik ve biz şehit verirken
ölenler Çerkes kimliğinde onurla yaşamak için öldüler. Onun
bunun kapısında sığıntı olmak için değil. Allah’ın bize
verdiği kimliğimizle yaşamak, dilimizi öğrenmek, okulumuza
gitmek, televizyonumuzu seyretmek, herkes gibi bizimde
hakkımız. Çerkes kimliğimi alt kimlik sayarak Türk kimligini
üstün tutmayı kabul etmiyoruz. Saygılar.
Cumali
2013-11-22
08:34:49 Çerkeslerin parti
kurmasının Türkiye Cumhuriyeti’ne ne zararı olabilir?
Yunanistan’da, Bulgaristan’da, Mekodonya’da bilmem nerde Türk
kardeşlerimizin kurduğu partiler yok mu? Rusya, Ermeni
soykırım tasarisını kabul edeli kaç yıl oldu? Ve Çerkes
kardeşlerimizin Ruslar tarafından uğradığı soykırım tasarısını
biz Türkiye olarak ne zaman meclisimize getirip konuşacağız?
(Cesaret ister Ruslara diklenmek her devletin haddi değil..)
Çerkesler mi hain biz mi nankörüz acaba?
Çerkes Emeği
2013-11-22
09:32:54 Sayın Kakınç, 5
milyonluk Türkiye Çerkeslerinin kolektif aklını "oyuna
gelmeyin" deyip önce üst perdeden hafife almışsınız sonra da
damatlık üzerinden samimi tutum sergilemişsiniz ama kendinizi
boşuna yormuşsunuz.
Bu ve benzeri meselelerini;
Kurtuluş Savaşı'nda Ethem Bey iken işi bitip "hain" ilan
edilince "Çerkes Ethem" oluveren bir durumu her seferinde
önümüze koyan ve ırkçı kinini kusmak için fırsat kollayanlar
esas oyuna gelmesinler.
Siz Çerkesler nezdinde
müsterih olun, ırkçıları dizginleşin. Çerkesler nerede ne
yapacağını bilir. 3-5 AKP yancısı ve Işıkçı cemaati (Türkiye
Gazetesi) taraftarı Çerkes’in iktidar patentli paldır küldür
işler yapmasına bodozlama atlayan ırkçılar, en az bu işin
failleri kadar traji-komik durumda olduklarını göstermekteler.
Herşeyden önce "Çerkesler parti kuruyor" ifadesi bile
saçmalığın daniskası. Gerçekten tüm Çerkes örgütlülükleri bir
konsensusla yan yana gelip bir açıklama yapsa anlarım ancak
3-5 yarı akıllının işlerine özne olarak Çerkesleri koyup bir
tutum sergilemek abesle iştigaldir. Çerkeslerin parti marti
kurduğu yok. Kendilerini ve sizleri yemliyorlar. Çerkeslerin
içinde bir sürü yapılanma var, 60 derneğin çatı örgütü Kafkas
Dernekleri Federasyonu var, emek ve demokrasi cephesini temsil
eden ve Çerkesler içinde oldukça güven duyulan ve yaygın olan
politik bir yapı, hareket var, onlardan bu konuyla ilgili tek
bir kelime duydunuz mu? Duymadınız. Onlara sordunuz mu?
Sormadınız. Kendinizi boş yere yormaktasınız. AKP maşası
paravan kişi ve bir küçük grubun işini Çerkeslere maletmek
akıl dışılıktır.
Neoliberellerle (muhafazkar-demokrat)
milliyetçiler (ulusalcılar) arasındaki çatışmanın içine
Çerkesleri çekmek isteyen ve hatta olmayan şeyler üzerinden
çekmek isteyenlerin yaygarasına gelmemek gerekiyor. AKP
medyasının şişirdiği işlerin oyununa gelmemeli. Aynı zamanda,
bu hormonlu haberin saçmalığı, Çerkeslere saldırmak için
fırsat kolladığı bir kez daha ortaya çıkan ırkçıları haklı
çıkarmaz. Bu olayın şaibeli failleri kadar, bu olayı ırkçı
saldırı için fırsata dönüştürenler aynı ideolojik damardan
beslenmekteler. Biri neoliberla diğeri de ırkçı, her iki kesim
de egemenlerin hangisi gerekiyorsa ileri sürdüğü akıncı
birliğidir. Bu fasa fiso işlere kafa yormak yerine, halkların
bir arada kardeşçe ve eşitçe yaşayacağı, ülke kaynaklarını
kemiren kan emici sömürgenlerin defedileceği bir ülke kuralım.
Selamlar.
Truva Güneşi
2013-11-22
11:27:49 Mikro milliyetçi
partilerin Türkiye gibi büyük ülkelerde başarılı olması
tamamen imkansızdır. Bu şekilde bir parti ancak kendini
ayrıştırır. Türkiye’deki Çerkesler itibarlı vatandaş konumunu
kaybeder. Burası kesindir. Ama bunun arkasında aslında
Kafkasyalı Cihatçı Çeçenlerin bulunması ihtimal dahilindedir.
Onlar El Kaide ile bağlantılı bir organizasyon. El Kaide de
İktidar sayesinde Türkiye ile bağlantılı olduğundan bu girişim
oldukça şüphe çekicidir. Türkiye’de devletin ve devlet
kurumlarının ağır yara alması sebebiyle radikal İslamcı
örgütler Türkiye içinde ve sınır bölgelerinde tutunacak bir
arayış içindedirler. Radikal Çeçenlerde, El Nusra’yı ve
Hizbullah’ı örnek alarak ülkemiz içinde mevzii kaparak yasal
hale gelmeyi amaçlayarak, Türkiye’den elde edecekleri
imkanlarla bu kez de Kuzey sınırlarından Rusya’yı tehdit
edecek eylemler planlıyor olabilirler.
Yüksek yargının
değil AKP'yi kapatmak bilakis onların safına geçmesi,
TSK'nında aynı durumda olması Türkiyeyi yabancı teröristler
elinde iyice oyuncak yapacak gibi gözüküyor. Bu sorumsuzluk bu
şekilde devam ederse Türkiye’ye karşı NATO ya da BM'nin
komutası altında şiddetli bir
askeri müdahale
bekleyebiliriz. Yakın gelecek bunu gösteriyor. Çünkü dünya
değerlerinden tamamen kopmuş pejmürde bir Türkiye artık
çıban başıdır.
Aydınlık
2013-11-22
11:29:35 Çerkes Ethem'in
Milli Ordu'ya kurşun atmadığı tam bir palavradır. Çerkes Ethem
haindir! Çerkes kardeşlerim ise sapına kadar vatanseverdir!
Çerkes Damadı
2013-11-22
11:28:52 Böyle bir
girişimin g.. kıllarından geldiğine %1.500 eminim. Çerkeslerin
böyle bir talebi hiç olmadı. Geçmiş yara kaşınıyor.
TC’nin Ruhuna El Fatiha
2013-11-22
11:37:08 Çerkesler,
Yunanların Ankara hükümeti karşısında kaybetmesi olasılığına
karşı İngilizler tarafından, Yunan kontrolünde Müslüman otonom
bir devlet kurmaları rüşveti için kalkışmadılar mı Ankara
Hükmeti’ne karşı? Batı yanlısı, üstelik önce Ankara hükümeti
yanında saltanata karşı da savaşmış üstelik Müslüman güç daha
çekici olmaz mıydı emperyal çıkarları için halkı ikna etmek,
anti-emperyal Mustafa Kemal hareketini yıkmak için? Sırf
İnönü'yle kişisel husumet nedeniyle Çerkesler Ankara
hükümetiyle karşı karşıya geldi demek, "prut savaşında
katarina baltacıya ‘verdiği’ için Türkler Rusları yoketmedi"
zihniyetinden ne kadar farklı olabilir?
Ek Not: Yıllar önce
yurtdışına ilk çıktığımda Anadolu dışındaki Çerkeslerin
Ttürklerden nefret ettiğini öğrendiğimde çok şaşırmıştım ama
gerçek buydu! Çerkesler maalesef ama maalesef, bulundukları,
göçmek zorunda kaldıkları yerlerde her zaman ama her zaman
güçlü kimse, emperyalist, faşist, yobaz kimse onun, onların
yanında olmuştur, TC sınırları dahilindekilerin bir çoğu da ya
faşist ya Müslüman yobaz olmuşlardır, şimdi de bölücü solcu
olmaya başladılar demek! Şaşırmadım, emperyalizm her aracı
kullanır, kullanılmaya hevesli olan her aracı!
Delta Force
2013-11-22
11:39:24 Cumali’ye Cevap-
Cumali düşüncelerin yanlış. Kıyas yaparken reel politikleri
pas geçiyorsun. Evet Yunanistan’da, Bulgaristan’da Türklerin
kurduğu partiler var ama onların Avrupa Birliği üyesi olduğunu
unutmuşsun. Oralarda raydan çıkan partileri yarım saatte
kapatırlar. Kurucularınıda anında kodese postalarlar.
Yunanistan’ın ırkçı Nazi Partisi parlamentonda da olduğu halde
liderlerine nasıl da kelepçe vurdular? TV'de izlemedin mi?
Diğer elebaşlarıda kısa sürede Gizli Servis kaynaklı
esrarengiz cinayetlere kurban gidiverdiler. Türkiye öyle mi?
Senin Çeçen’in partisi kalkacak
El Kaide’nin peşine
takılacak saç sakal bir karış Cumhuriyet ve
Rusya düşmanlığı yapacak. Rusya ile aramızı büsbütün bozan Çeçen
terör örgütü haline gelecek. Bunu düşünemiyor musun? Burası
Avrupa Birliği
değil. Kanunları, kurumları delik deşik olmuş. Hasbel kader
koltuk değnekleriyle gezer hale gelmiş bir ülke.
K'eref
2013-11-22 12:34:27 Ahh bu telaş niye!? Anayasal hak olan örgütlenme hakkını
kullanmak için parti kurmak isteyen vatandaşlara, silahlı çete
kuruyormuşcasına güya iyi niyet nesihatları niye?
Beyler kimse kimseyi misafir etmiyor. Bilakis bitiniz
kanlandıktan sonra, ah misafir ettiğimiz koruma altına
aldığımız. Çerkesler ''şimdi biz Çerkes'iz'' diyerek bize
ihanet ediyorlar gibi: Kendini esas unsur sayma kompleksi
niye? Tabi zafer kazanıldıktan sonra ona sahip çıkmak
kolaydır. Ama daha öncesi o dağılış ve her yerden kovuluş
yıllarında bu taprakların fedaileri. Gözünü kırpmadan ateşe
atlayan. Balkanlardan Ortadoğu'ya, ordan Anadolu'ya at
koşturanlar kimlerdi? Ve ne içindi? Agabey nesihatıyla
kendinizden geçmeden önce bir düşünün bakalım.
Meraklı
2013-11-22 16:10:21 Düzce'deki anketlerde, Çerkes partisi yüzde 58-60
bandında desteğe sahip. Belediyeyi alacaklar, kesin...
Sol Gerek
2013-11-22 20:37:25 Türkiye'nin emperyalist tehdit altında yaşayan bir ülke
olduğunu unutanların olması trajik. Dolaysıyla bu insanların
"Batı'nın "alt insan" gibi gördüğü" ülkelerde mikronasyonalist
partilerin kurulmasının ne kadar vahim olduğunu
kavrayamamalarına şaşmamak lazım. Çerkesleri Kurtuluş Savaşı
sırasında da kullanmaya çalıştılar. Oyuna gelenler oldu.
Nedense bu gerçeği hala görmek istemeyenler var.
Çerkeslerin çoğunluğu ise Milli Mücadele'ye katıldı ama
içlerinde daima mikronasyonalist virüsün bulaştığı kişiler
oldu. Bir kaş senedir yine tek tek ortaya çıkıyorlar bu ara.
Biz diasporadaki Türkler niye yaşadığımiz ülkelerin
partilerine katılıyoruz da kendi Türk partilerimizi
kurmuyoruz? Anlayana...
KAYNAKÇA:
http://www.odatv.com/n.php?n=cerkesler-kimin-oyununa-geliyor-2111131200
ODATV GAZETESİ’NİN ‘’ÇERKELER PARTİ KURUYOR’’ HABERİNE OKUYUCU
YORUMLARI
Okumak için tıklayınız
>>>
|