Konu
hakkında yazan katılımcılarımız:
(Alfabetik
sıra ile)
A.ypşaşe, Abreg Julat, Adige, Adige Cale, Akın
Arslan, Almesti, Aygün Özgür, Baduh, Baykaldı.H,
Bekaldı, Berslan, Bırine, Cengiz, Dığenef, Guğoj
Sami, Gupseuh, Gül, Harun Hajukua, Janberk, Jeştewa,
Kabardey, Kemal Sarak, Kip Fuat, Lesepşın Cegu,
Lheperuj, M. Emin Yaşar, Mamish, Misafir, Müzeyyen
Kip, Nef, Ömer, Pervin, Sigusipse, Soht Habibe,
Tlepş, Tles, Uzunyayla, Yılal Öz, Yinal.
Merhaba Sevgili Okuyucular,
Dikkatimi çeken bir mesele var.
Neden Çerkeslerin çoğunluğu kendisini asil bir sülaleye mensup
olduğunu söyler?
Çok hayret ediyorum. Örf ve adet "aristokratlık" ile aynı seviyeye
getiriliyor, oysa ne alakası var? Ciddi bir asalet mevzubahis
değildir pek çok Çerkes ailesinde ama kendilerini yine de asil
olarak görürler. Hakiki asillik, yani Aristokratlık, babadan oğula
geçen bir unvan, soyağacı, arma ve en önemlisi yüksek bir makam
(mesela Kral) tarafından ''ailenin asaletlik derecesi''
tasdiklenmiş bir belge ile meydana gelir. Yoksa her isteyen
asilzade olurdu. Unvan taşıyan Çerkes aileleri var, unvansız
Çerkes asilzadeleri de var, fakat bunlar belli. Her Çerkes’in "ben
asilim" demesi bence çok yazık. Tamam karakter bakımından bir
insan asillik gösterebilir, fakat bunu aristokratlık ile
karıştırmamak lazım, maalesef pek çok Çerkes böyle bir cehalete
düşüyor.
Saygılarımla
Misafir
23.01.2006
Değerli AÇBA;
İnanın duygularınızı o kadar iyi anlıyorum ki nasıl izah ederim
bilemiyorum. Bu tespit Klan toplumların doğrusu ve bugününde
doğrusu aslında yer kürede yaşananlar adına. Bir dakikada ayırt
ediyorsunuz bu farkı yaşamın içinde.
Genetik bilimin vazgeçilmez doğrusu kan hatları. Dedelerimizin
meşhur bir lafı vardı hayıflandıklarında ''At izi ile İt izi
karıştı''. Tüm bunlar çok eskilerin tespitleri. Ulus kavramının
oluşmadığı yıllara ait.
Ancak; sosyal bilimler öyle demiyor! Sizden ricamdır, bir daha
şapkanızı öne koyup bu yazıtınızı iyi düşünün, 1789 Fransız
İhtilali ve bu günün dünyası gerçeğin ta kendisi, mevcut yaşama
dair. Bu objektiften baktığınızda yer kürede sadece siz ve
klanınız kalırsınız. Her doğru, doğru değildir yaşamın gerçeğinde.
Aslolan ve insanoğlunun ortak bir değer yargısı var bu güne ait;
Ulusallık, Her türlü değer yargısıyla, her türlü insanıyla ve
şekliyle ulusallılıktır verilen kavga, verilmesi gereken kavga. Üç
yüz yılı geçmiş bir zamandır Shapsugh ve Abzeghlerin bahsettiğiniz
konuyla hiçbir ilgi ve alakaları yoktur.
Günümüz realitesine haksızlık ettiğinizin ve hiç olmayacak bir
başlığa imza atma müsebbibi olmanızı istemem. Her birey bir
değerdir ve her birey ihtiyaçtır.
Size bir doğru tavır düşer, bu hakka sahipsiniz bu başlığı CC’den
rica edin kapattırın. Size bu yakışır. Yıl 2006. 1860’lar çok
gerilerde kaldı ama anlıyorum duygularınızı. Bu güne dair bir para
etmeyen. Dünya ve insanlar çok değişti sizi de bu değişime davet
ediyorum.
Esen kalın.
Bekaldı
24.01.2006
Selam,
Başlığı açan arkadaşıma teşekkür ediyorum! Aslında açıklanması
gereken bir konu bu! İlk olarak şunu belirtmeliyim ki; kanında ya
da soyunda asillik taşıyan bir Kafkasyalı, hayatı boyunca bir defa
da olsa kendisine yakışan bir davranışta bulunur... Diğer taraftan
soyunda ve kanında asillik taşımayan ama bunu iddia eden
Kafkasyalı, hayatında bir defa da olsa bunu ortaya koyan bir
davranışta bulunur... Bunlar benim düşüncelerim değil yaşayıp
gördüklerim ve SALT gerçeklerdir... Söylemek istediğim, toplumsal
birliktelik içerisinde insanlar davranışları ile bunun fark
etmemize yardımcı olurlar...
Asillik insanın kanında vardır ve kanların karışmasına karşıyım.
ESENKALIN...
Nef
24.01.2006
"Asalet kanda değil, ruhtadır." Kazanıko Jabağ
Uzunyayla
24.01.2006
‘’...kanında ya da soyunda asillik taşıyan bir Kafkasyalı, hayatı
boyunca bir defada olsa kendisine yakışan bir davranışta
bulunur... Diğer taraftan soyunda ve kanında asillik taşımayan ama
bunu iddia eden Kafkasyalı, hayatında bir defa da olsa bunu ortaya
koyan bir davranışta bulunur...’’
Evet siz bu yazıda kendinize yakışmayan bir davranışta bulundunuz.
Şimdi asil mi oldunuz? Asilliğinizi garantilemek için bir asalet
örneği gösterin ve tekrar asil olun...
Kusura bakmayın ama yazınız tümüyle saçma. Bu benim görüşüm.
Saygılar.
Bekaldı
24.01.2006
Sayın Uzunyayla,
Şu isminizi verseniz de şöyle muhabbet etsek derim ama yazınızdan
gördüğüm kadarı çizgi meselesi! Siz benim yazdıklarıma gocunmayın
derim size... Size direkt olarak lafım yok ki. :)
Ayrıca bu benim dünya görüşüm. Sizinle burada tartışma gibi bir
niyetim yok, olamazda. Çünkü, okuyanlar aramızdaki farkı
anlamayabilirler. Bu da beni üzer. Uzunyayla denince aklıma köyüm,
köyüm aklıma gelince, evimize almadıklarımızı hatırlıyorum...
Sizce neden acaba?
Ayrıca ismini anımsayamadığım arkadaşım; her söylenen söz doğru
değildir. Örneğin, komşuda pişer bize de düşer... :)
ESENKALIN...
Kemal Sarak
24.01.2006
Yazık... Çok yazık...
Allah aşkına şu yazdıklarınızı bir okuyun ve ne yapmak
istediğinizi bir açıklayın. Toplumumuzun bunca sorunu varken,
böyle gereksiz ve saçma konularla niye insanları birbirinden
soğutuyorsunuz. Belki yukarda yazdığımla çelişkili olacak ama
kendini asil addedenlere soruyorum; bizlerin anavatanımızdan
uzaklaşmasına kimler sebep oldu? Halkını Sultan’ın Paşalık payesi
uğruna kimler sattı? Sizlere bu asillik payesini kim verdi ve
insanlara sen asilsin, sen değilsin deme hakkını nerden aldı?
Siz asil Çerkesleri birbirinizle baş başa bırakıyorum. Ben kendini
halkından üstün görmeyenlerin yanına gidiyorum.
Sayın site yöneticileri, sizden ricam üyeliğimin
sonlandırılmasıdır.
Saygılarımla...
CircassianCanada Notu:
Maf Sarak,
Forumlarımızda bizim görüşlerimizi yansıtmayan yüzlerce yazı var.
Bu konuda bizim dışımızda katılımcılarımızdan birinin açtığı bir
konudur. CC'nin yayın politikasına da uymayan görüşlerdir. Sizin
üyeliğinizi sildirme isteğiniz, bu görüşü savunuyormuşuz gibi bir
izlenim bırakıyor. Üyelik sildirmeyi, üye olmak kadar doğal
karşılıyoruz, ancak bu nedenle üyelik sildirmek bize haksızlık
oluyor. Bu konudaki kararınızı bir kez daha düşünmenizi rica
ediyoruz.
Machu Nıbjeghuxer
Kamelya Acba
24.01.2006
Muhterem Okuyucular,
Haksızlığa uğradığımı zannediyor ve bu derece yanlış
anlaşılacağımı hiç beklemiyordum. Ben tarihi bir gerçekten
bahsetmiştim, ayrıca CircassianCanada eklemiş olduğu notu ile beni
fevkalade üzdü ve bedbaht etti.
Yinal
24.01.2006
"Uzunyayla denince aklıma köyüm, köyüm aklıma gelince, evimize
almadıklarımızı hatırlıyorum... Sizce neden acaba?"
Sayın Bekaldı'nın sözleri aynen böyle, Çerkeslik asaletine dair ve
yazdıkları da doğrudur. Çerkesliğin en iyi yaşatıldığı yer diyerek
göklere çıkartılan Uzunyayla da durum aynen böyledir. Bu insanları
hiç bir şey birleştiremez. Çerkeslerin neden millet olamadıklarını
anlayın.
Guğoj Sami
24.01.2006
Maf Sarak,
Konunun gidişi yine yanlış yöne kaydı. Gereksiz forumlara
yazmamaya çalışıyorum. Ama sen üyeliğini sildirmek istediğin için
yazıyorum, sakın bu sayfalardan ayrılma. Bir büyüğün olarak rica
ediyorum.
Selamlar.
Dığenef
25.01.2006
Maf Sarak,
Bu yazıları görünce aynen bende sizin gibi düşündüm. Umudumu
yitirdim bir an. Forum sayfalarında bu kadar ucuz tartışmaları
gördükten sonra bizim bir arpa boyu yol kat edemediğimiz ve kat
edemeyeceğimiz aklımdan gelmedi değil.
Yinede ben hala umutluyum.
Sayın Kamelya hanım, Bekaldı bey, Asil dostlarımız.
Sizi baş başa bırakıyorum. Kendi asaletinizi kanıtlama
çabasındasınız. Eğer kanıtladığınıza inanıyorsunuz şimdide asalet
yarışına girin. Hanginiz daha asil! En azından bu şekilde bizden
uzak kalırsınız .
CC’de yeni bir forum açın "Asil olmayan giremez" yazın bu daha
etkili olur kanımca. Sohbetlerinizi şimdiden tahmin edebiliyorum:
- Benim dedem prensti.
- O da bir şey mi benim dedem kraldı.
- Bende bir şey sandım. Sadece Kral mı? (...)
Uzasın dursun. Ayrıca Kamelya hanım öyle bir başlık atmışsınız ki,
"Çerkes'in Asaleti!" Yani başlığa bakınca içinde neler olduğu
anlaşılıyor.
Saygılar
Bende Kemal Sarak Bey gibi gidiyorum...
CC’ye: Sitenizde de bu şekilde düşünen yöneticiler var mı?
Dürüstçe cevap vermenizi bekliyorum.
CircassianCanada Notu:
Maf Dığenef,
Yukarıda da belirttiğimiz gibi, bizim yayın politikamızda asillik
kavramı yok. Dolayısıyla CC’de bu tür düşünen yönetici de yok.
Asillik çağdışı bir düşüncedir. Machu Nıbjeghuxer
Kemal Sarak
25.01.2006
Sayın CC yöneticileri,
Yazdıklarımda sizleri suçlayıcı bir şey yoktu. Galiba yanlış
anlaşıldım. Sizleri rencide etmişsem özür dilerim.
Sayın Korkut,
Size de uyarınız için çok teşekkür ederim. Elbetteki bu
sayfalardan ayrılmayacağım ben buradan, sizlerden birçok şey
öğrendim ve öğreneceğimde. O istek bir anlık öfkeyle düşünmeden
yapılmıştı. Bu tepki sadece o yazıya değildi bu konuyla her zaman
karsılaşıyoruz. Köylerimizde kendilerinin asil olduğunu iddia
ederek çocuklarını diğer çocuklarla görüştürmeyen, diğer
insanlarla aralarına adeta duvar ören insanlarımız var. Bazı
yerlerde derneklerimizin açıkça ifade edilmeyip başka gerekçeler
öne sürülse de sırf bu üstünlük iddiası sebebiyle parçalandığını
biliyorum. Bu konu önemsiz gibi görünebilir belki ama halkımızın
geleceği ve birlikteliği açısından çok önemli ve aşılması gereken
bir sorun olduğunu düşünüyorum.
Saygılarımla...
Guğoj Sami
25.01.2006
Maf Sarak,
Teşekkürler kardeşim. İyi günler dilerim.
Selamlarımla.
Kamelya Acba
25.01.2006
Muhterem Arkadaşlar,
Burası bir forum olduğuna göre değişik mevzular hakkında görüş
alış verişi yapılır, hemen baştan: "ilk çağ", "basit konular" gibi
ifadeler ile kim kimi ifşa ediyor acaba. Ben kendi soyumdan hiç
bahsetmedim, kendi kafanıza göre neden hemen hüküm veriyorsunuz.
Alelade sözler ile neden haksız davranıyorsunuz?
Ben saygılı ve seviyeli bir şekilde davrandığımı düşünüyorum. Suç
ondadır veya bundadır muhabbeti ama gerçekten basit ve seviyesiz,
neden şahsi düşünüyorsunuz?
Saygılar.
Baykaldı.H
25.01.2006
Sayın okurlar,
Çok hassas ve önemli bir konuda bir kaç cümleyle bende katılmak
istiyorum. Önce şunu söylemeliyim ki, diğer milletler bile
Çerkeslerden bahsederken Çerkes asaletinden bahseder, gururundan
bahseder, yiğitliğinden bahseder. Tabi bu bizim için övünç
kaynağıdır. Gerçektende asiller davranışlarıyla, konuşmalarıyla,
hal-hareketleriyle topluma örnek olurlardı ama bizim asilzadeler
kendilerini o kadar kaptırdılar ki, bu unvana geçmişte gözleri
hiçbir şeyi görmedi, kendilerini her şeyin üstünde gördüler. Bunun
sonucu da bu sülaleler birer birer yok olup gittiler. Bakarsanız
Uzunyayla’ya köylere ismini vermiş pek çok sülale, geçmişte kendi
insanına yaptıkları eziyet ve zulümler sonucu ilahi adaletle
çoğunun soyu kurudu. Pek çoğununda kurumak üzere.
Onların köylerini satmalarından tutun, kapısında çalıştırdıkları
Çerkeslerin kızlarını zorla başkalarına sattıklarını, diğerlerini
nasıl aşağıladıklarını anlatmaktadır büyüklerimiz hala. Eğer
isteyen olursa bununla ilgili pek çok bilgi dahi verebilirim.
Kafkasya’da zamanın şartlarına göre bu oluşmuş kısmen burada da
devam etmiş, hala devam ettirenlerde vardır. Asalet kanda değil
ruhtadır, demiş Kazanuko Jebağı.
Sülalemden asla gocunmuyorum, hangi mertebede olduğunu da çok iyi
biliyorum. Bu yüzden kardeşim biraz hararetli yaklaşmış olaya.
Çoğuna katılmamakla birlikte bazı kısımlarına da katılıyorum.
Mesela günümüzde yapılan yanlışlıkların çoğu ayıp kavramının
ortadan kalkması ve değerli bir thamademizin olmayışıdır.
Eskiden bu yanlışlıklar ya ayıp kavramıyla ya da o köyün pşşısı
sayesinde önlenirdi. Kim bilir belki de yok oluş sürecide böyle
başladı. Ayrıca tartışılmasında bir sakınca görmüyorum. Asillik
olarak değil tabi sülale olarak. Çünkü sonradan içimize pek çok
yabancı yerleşti. Onları ayıklamanın tek ipucu sülalelerdir.
Kimse çocuklarına sülalesini unutturmasın.
Lesepşın Cegu
25.01.2006
Sayın Baykaldı H.'nin yazdıklarını bir yabancı yazsaydı neler
söylenirdi neler. Bu arada yeni şeylerde öğreniyoruz. Kimdi o
Uzunyayla mı Kafkasya mı diyen? Nerde o?
Kamelya Acba
25.01.2006
Muhterem Baykaldı.H,
Sizinle hem fikirim, saygılı yanıtınıza tamamıyla katılıyorum.
Muhabbetle
Janberk
25.01.2006
Sevgili Lesepşın Cegu,
(Bu arada yeni şeylerde öğreniyoruz. Kimdi o Uzunyayla mı Kafkasya
mı diyen? Nerde o?) Bu sözünüz ile konunun Uzunyayla tartışmasına
kaydığı endişesine kapıldım. Bu soruyu soran arkadaşımızı bilemem
ama Çerkeslerde ki sınıfsal ayrımlar bir gerçektir bunu reddetmek
veya yoktu demek geçmişimi inkar anlamına gelir.
Bulunduğumuz şu ortamda böyle bir ayrımın olması ise çok aptalca
bir davranış olur. Uzunyayla Çerkeslerin en yoğun yaşadığı
yerlerden biridir doğal olarak Kafkasya'daki yaşantılarını,
alışkanlıklarını ve toplumun sınıfsal yapılanmasını burada da
devam ettirmişlerdir. Uzunyayla'nın dışındaki Çerkesler asillik
kölelik ayrımını yapmadılar mı acaba?
Bence bu konu tamamen Çerkeslerin hayatından çıkmalı ve artık
hepimizin insan olduğu asaletimizin de ait olduğumuz aileden değil
de kendi yapımız ve yaşantımızdan kaynaklanması gerektiğine
inanıyorum. ÇERKESLER ASİL BİR MİLLETİR bizim yapmamız gerekende
davranışlarımızla, yaşantımızla, insani ilişkilerimizle bu asil
millete yakışır birer birey olabilmektir.
Baykaldı.H
25.01.2006
Sayın CC yöneticileri,
Acaba bende mi bir anormallik var yoksa sizde mi inanın çözemedim.
Bir önceki yazımda bir cümle neden kesilmiş, acaba yazılan
yazıların işinize gelen kısmı yayımlayıp işinize gelmeyen kısmını
çıkarma hakkını size kim veriyor?
Yazılar bir bütündür ya hepsini yayınlarsınız ya da hiçbirini.
Tamam davulda tokmakta sizin elinizde ama bu kadarına da pes.
Hangi amaçla topluma yararlı düşünceleri savunabilirsiniz,
yazıları yayınlayabilirsiniz.
Ben artık sizlerle didişmek istemiyorum, zaten didişmiyorum da.
Ancak bazen öyle hatalar yapıyorsunuz ki, her şeyden
soğutuyorsunuz. O cümlenin size veya toplumumuza ne gibi bir
zararı olabilir açıklayabilir misiniz? Artık ben pes ediyorum. Hiç
bir şekilde size kendimi kabul ettiremeyeceğim.
Size bundan sonraki yayın hayatınızda başarılar dilerim. Umarım
demokrat geçinenler kadar demokrat olmam.
Sayın Lesepşın Cegu,
Hemen bir koz buldum diye sevinerek yüklenmeniz yanlış. Geçmişte
yaşanılanlar Kafkasya’nın uzantısı olarak gelmiştir Türkiye’ye,
yoksa sonradan kazanılmış bir şey değildir. Asalet kavramına en
özen gösteren kesim Abazalarla Kabardeylerdir. Bu Uzunyayla’ya has
bir şey de değildir. Bu zamanında Kafkasya’da da yaşanmıştır ama
iyi ama kötü. Belki de o zamanın şartlarına göre öyle olması
gerekiyordu. Günümüz şartlarına göre çok ters olabilir. Kabardey
Cumhuriyeti’ne gitmiş biri olarak, şunu söylemeliyim.
Uzunyayla’daki Çerkeslerle Kabardey’dekiler arasında inanın hiçbir
fark yok. Oradaki birinin ikizini burada bulabilirsiniz. Tamamen
aynı. Bu yüzden Uzunyayla’yı tercih edenlere bu kadar yüklenmeniz
yersiz
Kamelya Acba
26.01.2006
Muhterem Baykaldı H.,
Rica ediyorum ümidinizi kırmayın, neden bir kaç basit sözler ile
kendinizi üzüyorsunuz? Bence buna gerek yok, burada pek çok kişi
şahsi düşünüyor ve bunun yanlış olduğu aşikar. Tarih olmuş olan
bir hadiseden bahseder, bunu değiştirmek kimsenin elinde değil,
ancak geçmişimizi kabullenmeyen insanlar, böyle yanıt vermeye
çalışıyor. Sizde kendinizi bu gruba katmayın.
Uzunyayla'ya şahsen hiç gitmedim, ancak oralı olan bir arkadaşım
vardı, hakikaten sizin de bahsettiğiniz gibi oranın insanı Çerkes
kültürünü tam manasıyla yaşıyor. Bunu ben arkadaşımda gördüm.
Muhabbetle.
Müzeyyen Kip
27.01.2006
Merhabalar,
Söz yine döndü dolaştı Uzunyayla'ya geldi. Her defasında
Kafkasya'dan sonra Çerkeslerin örf ve adetlerini, xhabzelerini,
dillerini en doğal şekliyle yaşattığı yerdir, diyoruz. Böyle
olunca elbetteki günümüz şartlarında çok garip gelebilecek hatta
kabullenilmeyecek yaşam kuralları Uzunyayla'da geçmişte yaşandığı
bilinmektedir.
Yaşananlar gerçek olup, inkar edilemez ama Uzunyayla'yı suçlamamak
gerekir. Günümüz şartlarına göre yaşananlar kabul edilir veya
edilmez ama doğal olarak Kafkasya'daki yaşam tarzlarını
Uzunyayla'da da sürdürmeye çalışmışlardır. Çocukluğu Uzunyayla'da
geçmiş biri olarak yaşananları asillik veya sınıfsal ayırım olarak
algılanmadan büyüklerimizin bize aktardıkları şekliyle: yazmak
için biraz imtina etsem de Uzunyayla da worg, gaşer ve wuneut
şeklinde üç ayırım şekli vardır.
Günümüzde hala çok bir geçerliliği kalmadığı söylense de duruma
göre her sülalenin geçmişteki durumu heran bilinç altı da olsa
değer yargıları değişmiyor aynıdır. Geçmişte neyse yine öyle
anılıyor. Değerli arkadaşlar, bu konu bence hassas çok da tartışma
götüreceğini de sanmıyorum, kabul edilir veya edilmez ama
geçmişten gelen bir durum. Uzunyayla'da Çerkes olup da bunu
bilmeyen de yok.
Saygılarımla.
Tlepş
27.01.2006
Müzeyyen hanım,
Yazdıklarınız bir gerçek. Uzunyayla'daki ilginç sülale isimleri de
herhalde diğer Çerkes yörelerinde yoktur. Acaba neden Uzunyayla?
Misafir
27.01.2006
Sayın Tlepş onlar sülale ismi değil. :) Yazıyı tekrar gözden
geçirseniz iyi olur.
Tlepş
27.01.2006
Sayın Misafir, Hangileri sülale ismi değil? Ben toplumsal
sınıflandırmalardan bahsetmiyorum. Milletin birbirine hitap ettiği
sülale isimleri, neden Uzunyayla'da gariplik gösteriyor ben onu
soruyorum?
Kabardey
28.01.2006
Evet Uzunyayla'da böyle durumlar olurdu. Özellikler Kabardey ve
Abaza köylerinde geçmişte yaşanmış -bir çoğu bugün insanlık suçu
diyebileceğimiz- olaylar anlatırdı dedelerimiz bize. Şimdi ise
bunun etkisi çok az sürmekle beraber, birçok kötü duruma yol
açmıştır. O güzel Uzunyayla’da kötü şeyler olmuyor değil hala.
Özellikle bazı köylerde birbirinin evine girmeyenler, birbiriyle
karşılaşmaktan çekinen sülaleler, birbirlerinin düğünlerine ve
hatta cenazelerine dahi gitmeyenler, kan davalı sülaleler... Bu
durumların olduğu köylerde sonuçta bir göç dalgası oldu ve
Kayseri’nin birçok yerine dağıldılar. Türklerin arasında ne sülale
adlarının ne Çerkesliklerinin bir faydası olmadığını anladılar ama
çok geçti. Ne sülalelerini yaşatabildiler ne de mutlu olabildiler.
Sonuçta hem kendilerini harcadılar hem Uzunyayla kültürünü.
Bazı köylerde artık ne düğün oluyor, ne vorşer ne de başka bir
şey. Çünkü insan kalmadı ki köylerde ama bazı köylerimizde ise
özellikle Hatukay ve Abzakh köylerinde insanların günümüzü
geçmişin değer yargılarıyla değerlendirmemesi sonucunda birlik
beraberlik daha da güçlenmiştir. Bu özellikle düğünlere gidince
rahatlıkla anlaşılabiliyor. Zaten en büyük köyler ve en az göç
veren köylerde bu köylerdir. Bazı Hatukoy arkadaşlarımla onların
köylerine gidince bir Kabardey olarak imreniyorum. Kimse kimseye
yukarıdan bakmıyor.
Yinede Uzunyayla hala Kabardey’iyle, Katukay’ıyla, Abzakh’ıyla bir
başka yer. Oralı olmayan anlayamaz Uzunyaylalı’lık kavramını.
Teşekkürler
|