Janberk
29.01.2006
Ilginç, gerçekten anlamıyorum. Birileri çıkıp bunun gerçek
nedenini anlatsalar hepimiz rahatlasak. Neden Uzunyayla deyince
birilerinin heyheyleri geliyor. Uzunyayla’nın orda yaşayan
insanlar tarafından sevilmesi ona bazı değerler yüklenmesi niçin
birilerini rahatsız ediyor acaba? Uzunyayla’yı kabul etmeyen
oradaki Çerkesleri de reddeyior anlamına gelir ki bu kimin
haddinedir?
1864 sürgünü ile Osmanlı’ya gelen Çerkeslerin Osmanlı
sınırları içerisinde yerleştirilmeleri tesadüfi değil, belirli bir
politika eksenindedir. En sorunlu ve ilerde sorun teşkil
edebilecek, bir bakıma tampon bölgeler seçilmiş ve buralara
ikamete zorlanmışız. Bu yerleştirmeler sırasında burada
(Uzunyayla’da) olan aileler başka tarafa, başka yerlere
yerleştirilen ailelerde Uzunyayla'ya gönderilebilirlerdi.
Uzunyayla Çerkesliği en iyi yaşatan yerlerden biri Küçük Kafkasya
gibi nitelemeler başka Çerkeslerin reddi anlamına gelmez. Sadece
yoğunluktan kaynaklanan bir yapı nedeniyle kendini daha iyi
korumuştur.
Asimilasyonun etkisi diğer bölgelere nazaran burada
daha az olmuştur. Doğal olarak milletimizin kendinde barındırdığı
bir çok değer hala güncelliğini korumaktadır. Kölelik sistemi
Çerkeslerin bir gerçeği ise bazı insanları bunu ilk kez
duyuyorlarmış gibi aaaa bu da neymiş, olur muymuş, gibi kimsenin
konuşmaya hakkı yok. Bu yapı Uzunyayla’ya has değil Çerkeslere has
bir yapılanma idi. Etkileri halen devam etse de büyük ölçüde
insanlarımızın hayatından çıkmıştır.
Misafir
29.01.2006
Maf! Gerçek asilin 'ben asilim' demeye gereksinmesi olmaz. Bunu
başka kişiler ona ifade eder. Burada Çerkes asillerinden olduğunu
ifade edenlerden rica ediyorum, bu asaleti hak etmişler mi
gerçekten bunu bir sorgulasınlar lütfen. Bazı unvanları taşımak ya
da toprak sahibi olmak asalet değildir. Bu nedenle dünyada bu
unvan bir çok ülkede kaldırılmıştır. Toprağında bile yaşamayan
diaspora Çerkeşleri 'ben asilim-o köle' derken aslında gerçekten
trajikomik bir durum sergilemektedirler. Allah ruh asaleti versin.
Saygıyla.
Mamish
29.01.2006
Maf Benim dedelerimin zamanında bizim sülalenin köleleri azad
edilmiştir. Bugün onlarda Adigece konuşup, Adigelerle beraber
yasamaktadırlar ve kendilerini Adige olarak görmektedirler.
Asillik insanın ruhundadır; kanında değil.
Ömer
29.01.2006
Asillik insanın kanındadır. O kan
da Çerkes kanıdır.
Baduh
29.01.2006
Yazdıklarınız çok doğru amma velakin biz Çerkeslerin asalet
kavramımız sizin dediğiniz manada bir lordluk veya prenslik
kavramlarıyla açıklanamayacak kadar geniş bir konu. Bizim
asaletliğimiz fakirde olsa zenginde olsa; pşi de olsa ister pşıtlı
da olsa insanlığımızdan, Çerkesliğimizin verdiği gururdan,
hoşnutluktan vazgeçmemektir. Bence.
Tlepş
30.01.2006
Bugün Uzunyayla'da çoğu asaletiyle övünen sülalerin isimlerine
bakın sülale isimleri Türkçedir. Adigece de karşılığı yoktur bu
sülale isimlerinin. Belki de bu sülaleler Kıpçak Türklerinin
Adıgeleşmiş unsurlardır. Yerli Kafkasyalıları da köleleştirme
ihtimalleri de yüksektir. Diğer bir husus da bazı sülale isimleri
de Kabardeylerin insanları aşağılamaya ne kadar istekli
olduklarının ip uçlarını veriyor.
Kemal Sarak
30.01.2006
Lütfen artık Uzunyayla ve Uzunyaylalılarla uğraşmayı bırakalım.
Burada tartışılması gereken Uzunyayla değil asalet ve köleliğin
hala sürdürülmesinin ve bazı insanlarımızın hala asalet iddiası
ile kendilerini üstün görme ve gösterme cabası içinde olmalarının
yanlışlığı olmalı. Kaldı ki asillik-kölelik olayı sadece
Uzunyayla’da ve Kabardeylerde yok.
Biz Wubıhlarda da Abhazlar ve diğerlerinde de var. Bunu inkar
edemeyiz. Belki geçmişte bu bir zorunluluktu ve belki de yararlı
da olmuştur ama başka topraklarda hatta günümüzde hala sürüyor
olması da doğru değildir ve birlik idealimize de zarar verebilir.
kemalsarak@mynet.com
Saygılarımla...
Adige Cale
31.01.2006
Sayın Tlepş ve Anti-Uzunyaylacılar,
Neden Uzunyaylalılarla
uğraşıyorsunuz? Kusura bakmayın ama bizle uğraşana kadar, kendi
yaşadığınız yerlerdeki yok olmaya yüz tutan Adigeliği yaşatmaya
çalışın biraz. Ayrıca Uzunyayla sülale isimleri ile ilgili
yazmışsınız. Birkaç örnek verebilir misiniz?
Şunu
belirtmeliyim ki, Uzunyaylalılar Kıpçak teşhisiniz beni çok
güldürdü. :))))
Çok basit, tutarsız, çelişkili yazmışsınız.
Cengiz
31.01.2006
‘’Ayrıca şunu belirtmeliyim ki, Uzunyaylalılar Kıpçak teşhisiniz
beni çok güldürdü. :))))’’
Bunda gülünecek bir taraf yok. Jabaghi Baj'ın "Çerkesler" adlı
kitabını okumanı tavsiye ederim. Çerkeslerin tarihinde hiçbir
zaman olmayan feodal yapı, Çerkeslere
(Kabardeylere)
nasıl,
nereden ve kimler tarafından getirilmiş bu kitaptan
öğrenebilirsiniz.
Kabardeylerin büyük prensi Yinal, Kabardeylerin
başına geçmeden önce Kabardeylerin hakimi olan Kabarda Tambiy'in
kökenini bir araştırın bakalım. Kendisi Hazar Türk’üdür. Ayrıca
Tambiy kelimesi de Türkçe’dir. Tarihte böyle şeyler çoktur. Bunda,
gülünecek, gocunacak bir şey yoktur. Adigeler içesinde
(bilhassa
Kabardeyler)
Türk kökenli sülale pek çoktur. Hun, Bulgar, Kıpçak
vs.
Bunların hepsi zamanla Çerkesleşmiştir. Bir şey daha
söyleyeyim; eski zamanda Kabardey prensleri istişare
toplantılarında birbirleriyle Tatarca
(Türkçe)
konuşurlaşmış. Bunu
iki yaşlı Kabardey dededen duydum.
Saygılar
Lheperuj
31.01.2006
Kaberdeyler karlı Elbrus dağlarında gezerlerken; karlara basınca
kabt kubt sesleri çıkıyormuş, o nedenle onlara, dağ Türk'ü demek
olan Kabardey denmiş.
Ne diyelim?
Soyuna çekiyor mübarek.
Tlepş
31.01.2006
Uzunyayla'da Çerkeslerin birleşmesini engelleyen, millet olma
bilincini yok eden bir zihniyet var eleştirim buna. Arkadaşımızın
dediği gibi Hatukoy köylerinde durum şöyle şöyle ama Kabardeyler
de tersi. Benim anlatmak istediğim durum da bu. Yoksa anti
Uzunyayla diye bir şey yok. Bu ortamda sadece tartışıyoruz.
Kabardeylerde ki Türki unsurlar tartışma götürmez bir gerçektir.
Herkesin bildiği Bragun sülalesi bugün Türki unsurlardan geldiği
makaleler de bile yazılmıştır. Kalmuk sülalesi ne demektir? Bu
sülale Kabardeyler de. Daha var bir çok ama tek tek şu şu demeye
gerek yok. Zaten sülale ismi ap açık Türkçe bunun neresini inkar
edebiliriz. Böyle bir çok sülale adı vardır ve çoğu gözlemci Kuzey
Batı Adiğeleri ile Kabardeyler arasında dil benzerliği olsa da
tipte diğer Adigelere göre farklılık olduğunu söyler.
Ben
söyleyenlerin yalancısıyım.
Lheperuj
31.01.2006
Değerli arkadaşlar,
Türk halkındaki herkesi kendi milletine bağlama hastalığı, size de
bulaşmış anladığım kadarı ile. Kafkasya’da bir gelenek vardır;
işlediği bir suç nedeni ile kan davası nedeni ile feodal
nedenlerle vs. kendi halkından ayrılıp başka bir halkın arasına
yerleşen kişilere kucak açmak bir töredir. Bu şekilde başka
halklardan gelip Adigeler, özellikle de Kabardeyler arasına
yerleşen ailelerin geldiği halkın ismi ile çağrıldığı, zamanla bu
ismin bu aileye malolduğu örnekler çoktur. Urıs, ailesi
Kabardeylerin Ruslardan geldiğini mi gösteriyor? Neğuey ailesi
hakeza. Kalmık ailesi hakeza…
Daha sayayım mı?
Kabardeyler
Kıpçak’mış gibi saçma bir sonuca götürmez bu bizi.
Rahmetli Uğur
Mumcu ne güzel söylemiş: "Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi
olmak."
Soht Habibe
31.01.2006
Konu farklı yöne kaydı, fakat bir önyargı konusundaki fikrimi
söylemek gereği duydum. Evet ağırlıkla Kabadeyler arasında Türk
kökenli aile çok fazladır. Hatta Kabardeylerin asıl kitlesini
oluşturan Kabarlar bir Hun Oğuz boyudur. Umarım bu Kabardeylerin
damarlarındaki asil kana bir zarar vermemiştir.
Hayır öyle değil,
diyenleri ciddiye almayacağım. Çünkü tarih öyle diyor. Dahası,
böyle bir başlık açmakta ne gibi bir fayda umulmaktadır? Sayın
Kamelya hanıma ''aaa siz Açba'sınız ve size saygılarımızı
sunarız'' dememiz mi bekleniyor?
Şurası bilinmeli ki, Kafkas
aristokratları arasında bazı aileler Avrupa sarayları tarafından
da kabul edilmiştir. Bu doğru ama onları diğer Çerkes
aristokratlara göre daha asil yapan şey insan ticaretinde
sınırları aşmış olmalarıdır. Hiçbir aristokrat zümre, halkı
olmadan var olamaz. Sormalı sayın asillerimize; asaletleriyle
öğündükleri dedeleri Çerkes halkı için ne yapmıştır? Karşı kutupta
da asilleri tamamen dışlayan bir anlayış var. Asiller halkını
satmışmış. Bu sözlerin S.S.C.B. ile birlikte çürümüş olması
gerekirdi. Bu fikri bu zamana taşımak gericilik değil midir?
Herkes birbirine sataşmak için bahane arıyor; kimi asaleti bahane
ediyor, kimi soyu sopu, kimi dini imanı. Ondan sonra da var olup,
olmayacağımızı tartışıyorsunuz. Dünyada kendi soydaşlarıyla bu
kadar kavgalı bir halk var mıdır? Sadece fikrimi ifade etmek
istedim. Bence bir tek asil
Çerkes yazmıştır tarih o da
Jebagı'dır. Onun dışında asalet iddiasında bulunanlar patatesler
gibidir. En iyi tarafları toprak altında kalmıştır. Fikrime
katılmayanlar asillik iddiasında bulunanlar yer elması gibidir de
diyebilir.
Guğoj Sami
31.01.2006
Maf Nıbjeuğxer,
Sayın Kamelya hanım,
Bir konu açtınız, nereden nereye geldi konu.
Tabiki bir halkın yöneticileri olacaktır, aristokratları,
zenginleri, köylüsü, fakiri, şusu, busu v.b.
Kafkas halklarında (Adige-Abhaz) yöneticilik yapmanın birinci
şartı tevazu sahibi olmaktı, diye biliyoruz. Genel yapılanma: Pşı
Lhekoleş Work Fekol Pşıthlı, şeklindedir. Abhazlarda da aynı
ünvanlar Abhazca mevcut olup Ah, Atavad, Amısta, Anhöyü, Atvı
şeklindedir. Fakat 1800’lü yıllara yaklaşırken, yönetim asalet ve
ünvanlarına uygun davranışlarında zaaf gösterdiğinden kıyı
Shapsugh
Adigeleri ve Abzeghlerden
Wubıhlara, Hatukuay v.b kabilelere yayılan
demokratikleşme hareketleri sonucu yönetici aileler yeni alınan
kararlarla haklarını kaybetmiş ya toprakları dışına çıkarılmış ya
da hakları elinden alınarak; normal halkın yaşadığı şekilde
yaşamak zorunda kalmıştır.
Tüm Kuzey
Kafkasya'da yayılmaya başlayan bu
yeni durumun kesintiye uğraması 1830’dan sonra Kafkas-Rus
savaşının hız kazanmasıyla ne yazık ki, tamamlanamamıştır ve 1864
Çerkes sürgünü sonucu yeni vatanlarınada taşınmıştır. Kısaca
özetlersek durum budur.
Sayın Kamelya hanım, siz bazı
düşüncelerinizi paylaşmak istediniz ve muhakkak iyi niyetle bu
konuyu açtınız sanırım ama bakın konu nasıl mikro milliyetçiliğe
dönüştü. Bırakın Kafkas birliğini, tek bir Kabardey kavmi
parçalara bölündü. Maalesef işte gerçeğimiz bu, bu güne kadar
foruma yazılan bir çok konu ve bir çok katılımcı kendi kendilerini
tekzip etti. Faydası da oldu, o da şu; Uzunyayla’da ayakta kalan
köyler ya Hatukuay ya da Abzegh köyleri diye Uzunyaylalılar
yazıyorlar. Onlarda yaklaşık 200 yıl önce yaşayan atalarının
uzakgörüşlülüğü sayesinde bugün ayaktalar. O halde örnek alınacak
Çerkes kitleside onlar olmalıdır.
Saygılarımla
Mamish
01.02.2006
Maf,
Adige sülaleri içinde Kıpçak bulunmasının neresi garip?
Kıpçakların içinde Adige olmadığını nereden biliyorsunuz? Kısacası
Türklerle bu kadar alıp veremediği olan bir takım insanları ve
belirsizleriklerini ciddiye almak hangi Adige için elzem bir
görevdir?
Çocukluğundan beri aman Türk gibi yapma diye
büyütülenler; aslında söylenmesi gerekenleri ne zaman
söyleyecekler acaba? Ben anlatmaya çalisiyorum ama sagolsunlar CC
yetkilileri ciddiye almıyorlar(mış). :-)
Asalet kanda ise eğer;
Ku Klux Klan haklı olmuyor mu? Adige'nin niye tümluk ya da
bütünluk olamamasının sebebini uzakta aramayınız.
Saygılar
sayın
CC yöneticileri.
Yahu bir seferde bir başlık açın, ölü
atalarımızın uğruna şu Rusları ve ülkemizde süregelen işgallerini
tartışmaya açın, ölü Adigelerin kemikleri sızlamaz mı?
CircassianCanada Notu:
Maf Mamish,
Forumlarımızdaki
başlıklar katılımcılarımız tarafından açılmaktadır.
Machu
Nıbjeghuxer
Almesti
01.02.2006
Fikrinizin "fikir" bile olmadığının farkında olmalısınız ki,
gayriihtiyari "fikrime katılmayanlar" diyorsunuz. Hangi tarihmiş
o, Kabardeylerin Hun boyu olduğunu yazan?
Bırine
01.02.2006
Değerli Katılımcılar,
Nedir anlamıyorum Kaberdeylerden alıp
veremediğiniz özellikle de Uzunyaylalı Kaberdeylerden. Bugüne
kadar hiçbir Kaberdey köyünde hala Çerkes
düğününden başka düğün
yapılmamıştır.
Kaberdey köylerine gitttiniz mi bilmiyorum. Eğer
siz dil biliyorsanız kaldığınız sürece Kaberdey köyünde
anadilinizle rahatlıkla konuşabilir Adigeliğinizin farkında
olursunuz...
Bu from sayfasında yazı yazan arkadaşlara tek bir
sorum var. Doğduğunuz veya bağlı olduğunuz Adige köyünde kaçınızın
aynı şartlarda köyünüzün ayakta kaldığını bana söyleyebilir...
Abzegh ve Hatko köyünü Kaberdey köyleriyle mukayese eden
arkadaşlar, lütfen haksızlık etmeyin, elinizi vicdanınıza koyun
doğruyu söyliyemiyorsanız burada yanlış beyanatlar da vermeyin.
Uzunyaylayı bilen kıymetini biliyor Guğoj Sami
bey size teşekkür
ediyorum. Ayakta kalmışlığa bakılırsa Kaberdey tarihinin ne olduğu
belli olmuyor mu?
Gerisi hariçten gazel okuyor.
Selamlar.
Lheperuj
01.02.2006
Sayın Guğoj Sami,
Ayakta kalmaktan bahsedecekseniz önce bir bakın
bakalım Türkiye'de kim ayakta kalmış? Biz Uzunyayla'dan daha
iyiyiz diyeniniz öne çıksın da bir görelim. Bu arada Kafkasya'da
kim ayakta kalmış dönüp bir de ona bakın. Birileri bir şeyleri
örnek alacaksa bile, yeri burası değil.
Adigey elden gidiyor
bağıra bağıra. Hala bazılarının tafrasından geçilmiyor. Kölelik,
beylik eskilerde kalmış bir sosyal süreçtir, kimse kimseye bu gün
için öyle bir şeyi dile getiremez bile ama eski feodaliteden yola
çıkarak bazıları içlerindekini dışa vurdular, biz de görmüş olduk
en azından. Bir bakıma fena da olmadı.
Guğoj Sami
01.02.2006
Sayın Lheperuj,
Kamelya hanımın açtığı formu günlerdir izliyorum. Madem konu
gündeme geldi; bu konudaki sınıfsal durumu
-Adige
ve Abzehglerdeki-
özetledim. Sayın Tlepş ve diğer katılımcılıların yazdıklarına
cevap verdim kısaca. "Adigelerin en önemli ve en kalabalık kavmi
olan Kabardeyleri bilmeyen arkadaşların değerli tarihçimiz Met
Çunatıko
İzzet'in
KAFKASYA TARIHI'ni okumalarını öneririm. Kafkasya'da ve Türkiye'de
Adiyağa'yı en iyi şekilde sürdüren Kabardeyleri başka etnik
kökenlere bağlamak yanlıştır. Bu yanlışı devam ettirmeyelim.
Aslında Kamelya hanım forumu Kamelya Açba olarak değilde Kamelya
olarak açsaydı bu sayfada bu fırtına kopmazdı. Fakat şu da bir
gerçek ki; toplumumuzun yumuşak karnı feodal ilişkilerdir.
Gereksiz tartışmalarla birbirimizi kırmamak dileğiyle, iyi günler.
Kamelya Acba
01.02.2006
Pek muhterem Gugoj Sami Bey,
Yazdıklarınıza bazı noktalar dışında katılıyorum. Fakat bu konuyu
açarken, belli bir kavmi veya kabileyi kastetmedim, genel
konuştum. Şimdi buradaki bazı arkadaşlar, hakiki bir çirkinlik ve
dehşet verici bir ayrımcılık ile yazılarını adeta foruma
savuruyorlar. Bazı yazıları okuduğum zaman, gerçekten yazıklanıyor
ve hatta bir yerde hakarete uğradığımı hissediyorum. Neden burada
sürekli Uzunyayla'dan bahsediliyor? Çoğunluk, asaletin kanda
olmadığını yazmış, ben ama asaletin kandamıyoksa insanın
karakterinde mi oldugu hakkında bir soru sormadım. Yazılarımdan
öyle bir mana çıkaran arkadaşlar, beni fevkalade yanlış
anlamışlardır.
Şunu da belirtmek isterim ki, ailemden dolayı benim
burada bir şeylerin ispatı veya üstünlük derecesi sergileme
gayesinde olduğumu zannediyorlarsa, o arkadaşların mantıktan
nasipsiz kaldıklarını düşünürüm ama gerçekten Sami bey, Kamelya
olarak bu konuyu açsaydım sizin de yazmış olduğunuz gibi böyle bir
firtına kopmazdı.
Saygılarımla
Sigusipse
01.02.2006
Değerli arkadaşlar, Bana göre asalet duruşunla, düşüncenle ve
kullandığın cümlelerin ile olur. Bizim toplum her zaman duruşunu
ve düşüncesini olabilecek en güzel tavrı ile ortaya koymayı
becermiştir. Bu özellikleri kaybetmeden yaşatmak hepimizin en
büyük dileğidir.
Saygılarımla.
Almesti
01.02.2006
Sayın üyeler, Burada tartışma konusu olan şey asalet değil. Asalet
vs. eski zamanlarda kalmış, çağı ile birlikte tarih olmuş bir
kavramdır. Sorun burada birilerinin kavgayı Kabardeylerin
sırtından ve Uzunyayla üzerinden yaparak arada Kabardeyleri
harcamak istemeleridir. Kabardeylere diklenip, direndiğiniz kadar
Ruslara direnseydiniz, bu gün Adigey'de durum farklı olurdu.
Bunları yazarken ayrımcılık amacım yok, fakat sinsi sinsi
ayrımcılık yapanlara da izin vermeyeceğimi özellikle vurgulamak
istiyorum. Uzunyayla ve bizim üstümüzden konuşmasın kimse.
Guğoj Sami
01.02.2006
Sayın Kamelya hanım,
Öncelikle teşekkür ederim. Benim konuya
yazmaya gerçekten niyetim yoktu. Fakat konu yanlış tarafa kayınca
bende birşeyler yazdım ama hala yanlış devam ediyor. Bu defada
sanki Adigey ve diğer Adige boyları istismar edilmek isteniyor.
Kem söz sahibine aittir diyorum. Birlik beraberlik nutku
çekenlerin insanları nasıl yerdiğini hayretle karşılıyorum. Lütfen
bu siteyi başkalarıda okuyor. Daha dikkatli olalım.
Maf
Nıbjeuğxer.
M. Emin Yaşar
01.02.2006
Arkadaşlar,
İnsanoğlunun birbirlerine soydan soya aktarılan,
genlerle aktarılan soy asalet denen unsur; kanla geçmediği
bilimsel olarak ispatlanmıştır.
İnsanın hard diski, genlerle
aktarılan verilerin tamamı vücudumuzdaki "su"yun eseridir. Bence
biz Kafkas kanı değil Kafkas suyu taşıyoruz. :))
Asalet ise bütün
bu verilerin dışa yansımasından aldığımız tepkilerdir.
Asaletinizin adını ve seviyesini siz koyamazsınız. Onu ancak
ilişkide olduğunuz insanlar bilir ve siz onu ilişkide olduğunuz
her şeyden öğrenirsiniz. Asaletinizin mihenk taşı sizin
"eylemleriniz"dir. Yaradan hepimizi dostlarımız arasında "asil bir
insandı" diye anılan insanlardan etsin.
Saygılarımla.
Guser
01.02.2006
Bu kadar narsistin bir arada olduğu başka bir toplulukta yoktur
herhalde.
Bitiyoruz, az kaldı...
Harun Hajukua
01.02.2006
Maf
Arkadaşlar,
Çerkes OLMAYAN bir insanı kendimize arkadaş olarak, eş olarak, iş
ortağı olarak seçerken neleri kıstas alıyorsak özbe öz Çerkes OLAN
insanları nasıl aynı kıstaslarla değerlendirmeyiz? Ben bir Çerkes
olmayana mesela bir Türk arkadaşıma bu güne kadar aile seceresini
ve kökeninin Osmanlı’ya dayanıp dayanmadığını sormadım.
Avrupa’daki Alman dostlarıma da sormadım aile seceresini ama bir
Çerkes’e de sormadım aile seceresini. SADECE kabilesini ve sülale
ismini sorarım. Bu da tanıştığım bir Türk arkadaşıma memleketini
sormak gibi önyargısız bir soru olur ve seceresini araştırmayı
kendime yakıştıramam. Çünkü benim kıstaslarım farklıdır.
DÜRÜSTLÜK, ŞEREF, ONUR, HAYSİYET, GÜVENİRLİLİK gibi erdemlerin
muhatabımda olup olmadığına bakarım. Eğer bu erdemleri taşımıyorsa
KENDİ
sülalemden bile olsa benim için hiçbir değeri yoktur! Eğer
bu erdemleri varsa dağda koyun çobanı da olsa kardeşimdir. Hic bir
kimse, hele de ÇERKES OLMAYANLAR benim halkımı incitip ÇERKES
birliğine ve beraberligine zarar veremez. Bunu BEN DE yapmam,
başkalarına da yaptırmam.
Sanırım CC yetkilileri de konunun
hassasiyetini anlamışlardır. Bizim kaybadecek insanımız YOK!
Saygılar
Kamelya Acba
01.02.2006
Sayın Harun bey,
Size bazı noktalar dışında katılıyorum. Ayrıca sizin Osmanlı ile
akrabalık derecesine dayanmanızı gerçekten kınıyorum, hatta belli
bir prensesten söz ettiğinizin farkındayım. Aklınızın ucundan dahi
kötü şeyler gecirmeyin, vefat etmiş muhterem kişiler hakkında da
basit düşünmeyin lütfen.
Saygılarımla
Gupseuh
02.02.2006
Maf nıbjoğxer,
21.yy'da hala asillik, kölelik tartışması yapıyorsak daha bir arpa
boyu yol gidememişiz demek ki. Elin Avrupalısı bunları 1789’da 220
yıl önce aşmış biz hala tartışıyoruz. Yok asillik babadan oğulla
geçermiş, yok asil olunmaz asil doğulurmuş. Ne yani; şimdi asil
bir babanın şapşal oğlu da mı asil sayılıyor. Asalete kim karar
veriyor? Neye göre karar veriyor? Içinde bulunduğumuz yüzyıla
uygun tartışma forumları açalım lütfen. Bakın birileri tv
istiyorum diye bas bas bağırıyor ama destek çıkan yok. Yoksa tv
bir köle aleti mi?
Saygılarımla
Gül
03.02.2006
Sayın Gupseuh,
Teşekkürler size, son noktayı koydunuz. Lütfen bırakalım artık
bunları, biz neyi, kime karşı savunuyor ya da tarşıyoruz Allah
aşkına. Tartıştığımız insanlara bir bakıverelim, onların hepsi
bizim insanımız. Bu ve benzeri konuları tartışalım (konuşmayalım
demiyorum) ama kendimizle değil, diğer topluluklarla. Tamam,
herkesin takdir ettiği gibi biliyoruz ki biz millet olarak asiliz.
Ama asaletin kimsenin tekelinde olmadığını unutmadan. Aramızda bir
şeyleri ispatlamaya çalışanlar
(komplekslerini yenmeye çalışanlar) mı var?
Sevgiler...
A.ypşaşe
04.02.2006
Maf sayın Gupseuh ve sayın Gül,
Burada defalarca sizin gibi
doğruları görüp düşüncelerini dile getirirken bu konuda son
noktayı koyacak yazılar yazıldı ama nafile.
Saygılarımla,
hoşçakalın.
Berslan
06.02.2006
Konunun asaletle falan alakası yok. Birileri çıkıp da ‘’ne mutlu;
ne esir olduk ne de satıldık’’ dediğinde alınırsınız sonra. Kimse
gökten zembille inmedi. Uzunyayla aramızda örfçü ve adetçi
bilindiği kadar Çerkes kızlarının başlık uğruna satıldıkları yer
olarak da bilinir. Bunu da kimse görmek istemedi bugüne kadar. Bir
Uzunyayla klasiğidir bu. Bu konuda kimsede Uzunyayla ile baş
edemez. Kimsede bu şekilde ünlenmiş kimselerin hikayesini
dinlemez. Asili olanın kölesi de vardır. Buyurun meydan sizin; kim
bey, kim asil karar verin.
Bizler için ikinizde çok önemli
değilsiniz...
|